Adrian Georgescu a analizat îmbunătățirile noului monopost McLaren

De Adrian Georgescu
Publicat: 25.02.2025, 8:00

Noul monopost McLaren | Profimedia

Noul monopost McLaren | Profimedia

McLaren a prezentat deja noul monopost, denumit MCL39. „Mașina conține multe inovații. Aproape fiecare component important a fost subiect al unei evoluții pentru a obține, în unele cazuri, îmbunătățiri substanțiale”, a declarat Andrea Stella, directorul echipei.

Reclamă

Să trecem succint în revistă schimbările cele mai importante.

Reclamă

Canale de răcire

Secțiunea prizei de aer de deasupra căștii pilotului a fost redesenată, având acum o formă ovală. Numărul elementelor de separare este tot de două, existând deci, în continuare, trei canale de aerisire diferite.

În ceea ce privește forma canalelor laterale de răcire ale radiatoarelor, ca un „L” răsturnat, McLaren a adoptat soluții apropiate de cele folosite de către Red Bull, Ferrari și mai ales Mercedes anul trecut.

Modificări importante ale suspensiilor

Și aici cei de la McLaren au urmat o direcție în care au mers cei de la Red Bull, apoi cei de la Ferrari. Este vorba de o filosofie „anti-dive” a botului, care să împiedice forțele de coborâre, cele care „scufundă” puntea din față la frânări violente. În acest scop, brațul superior, dinspre spate, al suspensiei a fost coborât.

Puntea din spate, spre deosebire de cea din față, este de tip „pushrod”. De altfel, cei de la McLaren au copiat schema de suspensii față-pullrod / spate-pushrod de la Red Bull, această schimbare fiind introdusă de Adrian Newey după revenirea permiterii efectului de sol. Pe această punte, schimbarea configurației triunghiului a fost pentru a obține un efect „anti-lift”, adică unul care să împiedice ridicarea roților de pe sol în timpul unei accelerări puternice.

Un alt articol tehnic unde este tratată în detaliu această modificare este acesta, în limba italiană. Sau acesta, în engleză.

De ce e nevoie de „anti-dive” și „anti-lift”

Potrivit lui Gary Anderson, fost director tehnic la Jordan și Jaguar, echilibrul dinamic sau balanța unui monopost este mai importantă decât apăsarea la sol pe care acesta o poate genera în timpul deplasării. Pentru a controla deplasarea centrului de presiune, tehnicienii au dezvoltat în ultimul timp geometrii de suspensii care să aibă importante efecte anti-dive și anti-lift. Dintre cele două, spune Anderson, primul este mai important, căci în timpul frânării dintr-un „ac de păr”, se transferă 300 de kilograme dinspre puntea din spate către cea din față. Astfel, comportamentul în viraj al mașinii se modifică și aceasta devine greu de strunit.

Aripile flexibile, efect diminuat

Oricum, anul trecut, mașinile MCL38 aveau calități anti-dive bune. În 2024, deplasarea acestui centru de presiune a fost, într-o oarecare măsură, controlată prin aripile flexibile de pe puntea din față. La viteze mari, acestea se deformau, micșorând apăsarea la sol. Anul acesta, FIA a anunțat însă introducerea unor noi teste pentru controlul deformărilor acelor elemente în regim de viteză. Așadar, efectul aripilor flexibile asupra stabilității dinamice și vitezelor maxime ale monoposturilor va fi anul acesta diminuat.

Reclamă
Recomandări
  • PAOK - Asteras Tripolis e live în AntenaPLAY, duminică, de la ora 19:30
  • Cele mai tari meciuri din NBA şi NHL sunt în fiecare weekend în AntenaPLAY
  • Cine ia titlul în La Liga în acest sezon?



    *după apăsarea butonului "Votează" pagina se va reîncărca pentru afișarea rezultatelor

    Citește și:
    8:57

    Alianţă împotriva lui Gigi Becali! Dezvăluiri de la întâlnirea dintre Mihai Rotaru şi Dan Şucu: „Ciocul mic”

    8:53

    „Nu sunt în contracte!” Gigi Becali a anunţat ce prime le oferă jucătorilor de la FCSB, după rezultatele din Europa League

    8:33

    Scandal uriaş după Galatasaray – Fenerbahce! Jose Mourinho, acuzat de rasism: „Ne vom adresa FIFA şi UEFA”

    8:30

    Probleme pentru Mihai Stoica după derby-ul cu Dinamo! Oficialul de la FCSB a spus ce s-a întâmplat: „Nu te poţi odihni”

    8:17

    Scandalul din Derby de România trece la un alt nivel! Andrei Nicolescu îl contrează pe Kyros Vassaras. Cuvinte dure la adresa şefului CCA

    8:10

    Două reveniri uriaşe la FCSB! Anunţul lui Mihai Stoica, înaintea derby-ului cu Rapid: „Se vor antrena normal”

    1 Câţi bani a câştigat Gigi Becali, după ce FCSB s-a calificat în optimile din Europa League. Tun financiar dat de patronul campioaneis 2 Câţi bani a câştigat Istvan Kovacs după ce a arbitrat Real Madrid – Manchester City! Ce sume oferă UEFA în fazele eliminatoriis 3 Ce a făcut Dan Şucu, după ce Marius Şumudică s-a certat cu suporterii şi a ameninţat cu demisia de la Rapids 4 FotoIanis şi Elena Hagi vor fi părinţi! Veste uriaşă în familia „Regelui”, la şapte luni de la nuntăs 5 VideoReacţia lui Tudorel Stoica după ce FCSB a picat cu Lyon în optimile Europa League: „Acum vor întâlni şi ei o echipă adevărată, că până acum…”s 6 Anunţ bombă făcut la arabi: „Marius Şumudică a ajuns la un acord de a prelua echipa!” Salariul uriaş propuss
    Citește și