Ferrari schimbă abordarea și atacă titlul! Analiza lui Adrian Georgescu

De Adrian Georgescu
Publicat: 20.02.2025, 8:00

Ferrari schimbă abordarea și atacă titlul! Analiza lui Adrian Georgescu

Ferrari livery for the 2025 season is launched during the F1 75 Live launch event at The O2, London. Picture date: Tuesday February 18, 2025.,Image: 966098655, License: Rights-managed, Restrictions: Use subject to restrictions. Editorial use only, no commercial use without prior consent from rights holder., Model Release: no

După lansarea comună din Londra, monopostul Ferrari a fost lansat ieri pe pista de la Fiorano.

Reclamă

V-am spus că anul acesta se pare că vom discuta destul de mult despre Ferrari. Un motiv este că, fără un upgrade major ratat, scuderia ar fi fost anul trecut în luptă directă pentru ambele titluri. Un al doilea este tandemul valoros de piloți pe care îl aruncă în luptă. Un al treilea motiv este că Ferrari va avea anul acesta o mașină cu un proiect aerodinamic interesant, cu o configurație nouă de suspensii.

Reclamă

Schimbarea sistemului de suspensie-față

Rolul principal al suspensiilor este de a ține cât mai mult timp posibil roțile în contact cu solul, astfel încât orice manevră care presupune aderența (accelerare, frânare sau virare) să poată fi în orice moment făcută cu maximum de eficiență.

În F1 se folosesc două sisteme de amortizare, fiecare având avantajele și dezavantajele sale. În acest filmuleț sunt explicate clar și succint funcționarea acestora. În mare, este vorba despre diferența între comprimare și alungire și de plasarea punctului de prindere a bielei pe monopost.

Până la reintroducerea permisiunii de a fi folosit efectul de sol în F1, în 2022, echipele foloseau în general suspensii de tip „pushrod” pe puntea din față. Adrian Newey, cel care a făcut proiectul aerodinamic al ultimelor monoposturi Red Bull, a introdus o abordare pullrod-față / pushrod-spate. Beneficiile principale ale acestei configurații fiind, pentru puntea din față, o coborâre a centrului de greutate, prin plasarea brațului suspensiei mai jos, și posibilitatea de a direcționa mai bine fluxul de aer care întâlnește acest element, grație unei poziționări mai apropiate de orizontală. Și McLaren a abordat apoi această configurație.

În 2024, configurațiiile sistemelor de suspensie față / spate ale echipelor de top au arătat după cum urmează:

Red Bull: Pullrod / Pushrod, McLaren: Pullrod / Pushrod, Mercedes: Pushrod / Pushrod, Ferrari: Pushrod / Pullrod, Aston Martin: Pushrod / Pushrod, Alpine: Pushrod / Pushrod, Williams: Pushrod / Pullrod.

De ce a schimbat Ferrari?

În mod interesant, Ferrari este echipa de top care a readus sistemul „pullrod” pentru puntea-față în atenție în 2012, după o absență de 11 ani. După care, în 2015, a renunțat la acesta pentru monopostul din 2016, când a revenit la sistemul „pushrod”. Cumulat cu sistemul „pullrod” folosit pe spate, o configurație exact pe dos față de cea folosită anul trecut de Red Bull și McLaren.

În 2025, monopostul SF-25 va funcționa pe o schemă de tip „pullrod” pe ambele punți, ceea ce este o configurație pe care echipele nu prea au folosit-o. Poate la acest fapt s-a referit Fred Vasseur când a declarat, acum nu mult timp, că monopostul SF-25 este „în proporție de 99% unul nou”.

Ferrari atacă titlurile

Cei doi specialiști care au gândit, în principal, proiectul tehnic sunt Loic Serra (directorul tehnic pentru șasiu), care a preluat funcție în octombrie 2024, și Diego Tondi, care a fost avansat drept șef al departamentului de aerodinamică după plecarea lui Enrico Cardile.

Schimbarea de la „pushrod” la „pullrod” pentru puntea din față a fost dictată, în principal, de o mai mare posibilitate de a găsi noi căi de dezvoltare de-a lungul sezonului. Pentru cei care doresc să aprofundeze chestiunea tehnică, acest articol oferă câteva informații interesante, în limba italiană.

După cum au observat cei de la The Race, ampatamentul a fost ușor mărit. Nasul nu a suferit modificări majore, nici aripa din față, în schimb secțiunea radiatoarelor a fost mărită.

Cum se comportă SF-25 pe pistă și cât e de rapid vom vedea nu peste mult timp, în testele dinaintea începerii sezonului, care se vor desfășura între 26 și 28 februarie, în Bahrain.

Reclamă
Recomandări
  • Europe Top 16 Cup 2025 e live în AntenaPLAY, în perioada 20-23 februarie
  • Cele mai tari meciuri din NBA şi NHL sunt în fiecare weekend în AntenaPLAY
  • Cine ia titlul în La Liga în acest sezon?



    *după apăsarea butonului "Votează" pagina se va reîncărca pentru afișarea rezultatelor

    Citește și:
    7:36

    Pep Guardiola, prima reacţie după ce Real Madrid a demolat-o pe Manchester City

    0:40

    Toate cele 16 echipe calificate în optimile de finală Champions League! Real, posibil duel cu Atletico. PSG, misiune infernală

    0:40

    Real Madrid – Manchester City 3-1. Kylian Mbappe, hat-trick de senzaţie! „Măcel” la Paris! PSG a marcat 7 goluri cu Brest. PSV a eliminat-o pe Juventus

    0:28

    Câţi bani a câştigat Istvan Kovacs după ce a arbitrat Real Madrid – Manchester City! Ce sume oferă UEFA în fazele eliminatorii

    0:04

    PSG a demolat-o pe Brest cu 10-0 la general. Record istoric pentru echipa lui Luis Enrique în „măcelul” de la Paris

    23:41 19 feb.

    FCSB – PAOK Salonic LIVE TEXT, ora 19:45. Bătălia finală pentru optimile de finală ale Europa League. Toate detaliile

    1 FotoIonuţ Nedelcearu s-a mutat în Rusia, iar iubita lui a întors toate privirile! Apariţie de senzaţie a fostei atlete, de Valentine’s Days 2 Florinel Coman nu s-a abţinut! Ce a postat după PAOK – FCSB 1-2, victoria uriaşă din play-off-ul Europa Leagues 3 Fratele lui Octavian Popescu a semnat! A fost prezentat oficial la noua echipă: „Bun venit!”s 4 UPDATEMarius Şumudică, scandal uriaş în Giuleşti! S-a înjurat cu fanii şi a fost ţinut cu greu de staffs 5 NEWS ALERTGigi Becali a dat de pământ cu un jucător de la FCSB: „Fă-te, tată, fundaş! Cum să faci asta?!” A dictat de urgenţă să fie schimbat!s 6 Un fost star de la Bayern Munchen a semnat cu Adunații Copăceni! Mutare incredibilă în fotbalul românescs
    Citește și