McLaren, în cele din urmă! Explicaţiile lui Adrian Georgescu, după ce „The Max Factor” şi consistența lui Lando Norris au decis titlul la constructori

De Adrian Georgescu
Publicat: 9.12.2024, 8:00
Actualizat: 11.12.2024, 22:29

Lando Norris i-a adus titlul lu McLaren

McLaren, în cele din urmă

McLaren a câştigat titlul la constructori / Profimediaimages

Aflat în fața unei curse fără miză – pentru că titlul la individual era deja câștigat, iar cel la constructori deja pierdut – Max Verstappen a decis să riște. Or, când se Max decide să atace, nu ia prizonieri (George Russell poate depune mărturie în acest sens).

Reclamă

Un monopost instabil

În Qatar, cu o săptămână în urmă, între antrenamente și calificări, cei de la Red Bull găsiseră formula câștigătoare de setare. Pe traseul de la Yas Marina, comportamentul vehiculului pe denivelări și borduri a fost însă altul. Vântul a schimbat și el datele problemei. Ca urmare, Max a abordat calificările cu o setare foarte îndrăzneață, într-o abordare de tip „totul sau nimic”. Primul său tur rapid din Q3 părea să răsplătească acest mod, dar în ultimul viraj monopostul a avut o supravirare. Olandezul a corectat această supravirare și a obținut, chiar și în aceste condiții, cel mai bun timp provizoriu.

Reclamă

Înaintea celui de-al doilea tur rapid, modificările făcute la aripa din față au agravat problemele. Olandezul a realizat cel de-al cincilea timp al sesiunii, dar după retrogradarea lui Hulkenberg a ajuns pe poziția a patra.

Ferrari, o șansă neașteptată

Probleme cu adevărat mari a avut însă Ferrari. Scuderia avea de recuperat 21 de puncte față de McLaren pentru a câștiga titlul la constructori. Numai că Leclerc a fost silit să schimbe bateria. Cum monegascul deja folosise deja numărul maxim de astfel de dispozitive de-a lungul unui sezon, două, a primit o declasare cu zece poziții pe grila de start. Apoi, în Q2, cel mai bun timp al său a fost anulat și s-a trezit ultimul pe grila de start. Numai penalizările primite de alți piloți au făcut ca Leclerc să plece în cursă de pe poziția a 19-a.

La start, cei de la McLaren păreau așadar a fi cățărați pe șeile unor cai mari. Numai că, în tot acest sezon, a existat un factor care a adus multă incertitudine.

Să fi fost vântul? Cauciucurile? Asfaltul? Temperatura?

Nu. A fost „The Max Factor”.

The Max Factor

Verstappen a încercat să-l depășească, în primul viraj, pe Piastri. Nu prin stânga lui Piastri, nici prin dreapta lui. A încercat să depășească PRIN Piastri. Ca urmare, ambele monoposturi s-au răsucit și Norris a rămas singurul purtător al șanselor McLaren, cel puțin pentru un timp.

Acest fapt, cumulat cu faptul că Leclerc, la sfârșitul primului tur, urcase deja pe poziția a opta, amenința serios șansele McLaren la titlu.

Știți genul acela de tur pe care-l reușești o dată din 20 de încercări la un joc pe calculator, când totul merge perfect și depășești pe bandă rulantă? Un astfel de prim tur a reușit monegascul.

Cu Sainz pe poziția secundă, Ferrari se afla astfel în poziția ciudată de a depinde, pentru câștigarea titlului, în cea mai mare măsură de pilotul pe care l-au pus pe liber în timpul acestui sezon.

McLaren, în cele din urmă!

Dar, deși mașinile roșii aveau o viteză mai mare cu 5 kilometri pe oră mai mare la sfârșitul liniei drepte decât monoposturile McLaren, pe secțiunile virajate ele nu puteau face față. Nici încercarea de undercut a lui Sainz la Norris nu a funcționat. Deși Leclerc a continuat să depășească și a ajuns pe ultima treaptă a podiumului, consistența lui Lando Norris a adus pentru McLaren primul titlu din 1998 încoace. Englezul a avut „un ritm necruțător, mai ales în cel de-al doilea stint, cu anvelopele hard„.

Dacă privim însă în urmă și luăm în calcul faptul că McLaren a avut în cam două treimi din sezon cea mai rapidă mașină, faptul că nu au izbutit să ia titlul la individual și că au fost la un pas să-l rateze pe cel la echipe înseamnă că au subperformat.

Ferrari – aidoma McLaren – a avut doi piloți buni, dar, din păcate, de unul s-a despărțit. Ar fi câștigat, probabil, titlul la constructori și s-ar fi bătut pentru cel individual dacă nu ar fi ratat upgrade-ul introdus la sfârșitul lui iunie, în Spania.

Dar despre cum a arătat acest sezon și ce l-a făcut să fie atât de disputat, în articolele următoare.

Reclamă
Recomandări
  • Cupa Mondială 2025 la tenis de masă e live în AntenaPLAY (14-20 aprilie)
  • Marele Premiu al Arabiei Saudite este live în AntenaPLAY, duminică, de la ora 20:00
  • Cine ia titlul în La Liga în acest sezon?



    *după apăsarea butonului "Votează" pagina se va reîncărca pentru afișarea rezultatelor

    Citește și:
    23:37

    LIVE SCOREAston Villa – PSG 3-2 şi Borussia – Barcelona 3-1. Parisul, sub asediu pe Villa Park. Guirassy, hat-trick

    23:36

    UPDATESerhou Guirassy a scris istorie pentru Dortmund! I-a depăşit pe Lewadowski şi Haaland contra Barcelonei

    23:32

    Aston Villa, două goluri în trei minute cu PSG. Execuţii de senzaţie ale englezilor

    23:10

    „Sper să nu ratez trofeul”. Cosmin Olăroiu, după calificarea lui Al Sharjah în finala Ligii Campionilor Asiei 2

    22:43

    Şeful Formulei 1, veşti proaste pentru fani! Ce circuit riscă să iasă din calendar: „Din ce în ce mai dificil”

    22:41

    Veste uriaşă pentru Dinamo. Se va semna contractul pentru noul stadion din Ştefan cel Mare

    1 Dinamo forţează transferul unui jucător din Liga 1. Noua ţintă a lui Zeljko Kopics 2 Adrian Şut a semnat cu o nouă firmă de impresariat şi a fost prezentat oficial: „Bun-venit”s 3 Alexandru Cicâldău a câştigat procesul! Suma uriaşă pe care o are de primit de la Konyaspors 4 Mirel Rădoi, reacţie furibundă după egalul cu FCSB: „Îmi iau sacoul şi mă duc în lojă. Nu aştept un punct”s 5 EXCLUSIVLovitură pentru Mirel Rădoi! Ştefan Baiaram forţează transferul de la Universitatea Craiovas 6 „Când? La încălzire?” Florin Tănase a făcut show după 0-0 cu Universitatea Craiova. A făcut praf arbitrajuls