Închide meniul

McLaren, în cele din urmă! Explicaţiile lui Adrian Georgescu, după ce „The Max Factor” şi consistența lui Lando Norris au decis titlul la constructori

Adrian Georgescu Publicat: 9 decembrie 2024, 8:00 / Actualizat: 11 decembrie 2024, 22:29

Reclamă
McLaren, în cele din urmă! Explicaţiile lui Adrian Georgescu, după ce The Max Factor” şi consistența lui Lando Norris au decis titlul la constructori

McLaren a câştigat titlul la constructori / Profimediaimages

Aflat în fața unei curse fără miză – pentru că titlul la individual era deja câștigat, iar cel la constructori deja pierdut – Max Verstappen a decis să riște. Or, când se Max decide să atace, nu ia prizonieri (George Russell poate depune mărturie în acest sens).

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Un monopost instabil

În Qatar, cu o săptămână în urmă, între antrenamente și calificări, cei de la Red Bull găsiseră formula câștigătoare de setare. Pe traseul de la Yas Marina, comportamentul vehiculului pe denivelări și borduri a fost însă altul. Vântul a schimbat și el datele problemei. Ca urmare, Max a abordat calificările cu o setare foarte îndrăzneață, într-o abordare de tip „totul sau nimic”. Primul său tur rapid din Q3 părea să răsplătească acest mod, dar în ultimul viraj monopostul a avut o supravirare. Olandezul a corectat această supravirare și a obținut, chiar și în aceste condiții, cel mai bun timp provizoriu.

Înaintea celui de-al doilea tur rapid, modificările făcute la aripa din față au agravat problemele. Olandezul a realizat cel de-al cincilea timp al sesiunii, dar după retrogradarea lui Hulkenberg a ajuns pe poziția a patra.

Ferrari, o șansă neașteptată

Probleme cu adevărat mari a avut însă Ferrari. Scuderia avea de recuperat 21 de puncte față de McLaren pentru a câștiga titlul la constructori. Numai că Leclerc a fost silit să schimbe bateria. Cum monegascul deja folosise deja numărul maxim de astfel de dispozitive de-a lungul unui sezon, două, a primit o declasare cu zece poziții pe grila de start. Apoi, în Q2, cel mai bun timp al său a fost anulat și s-a trezit ultimul pe grila de start. Numai penalizările primite de alți piloți au făcut ca Leclerc să plece în cursă de pe poziția a 19-a.

La start, cei de la McLaren păreau așadar a fi cățărați pe șeile unor cai mari. Numai că, în tot acest sezon, a existat un factor care a adus multă incertitudine.

Reclamă
Reclamă

Să fi fost vântul? Cauciucurile? Asfaltul? Temperatura?

Nu. A fost „The Max Factor”.

The Max Factor

Verstappen a încercat să-l depășească, în primul viraj, pe Piastri. Nu prin stânga lui Piastri, nici prin dreapta lui. A încercat să depășească PRIN Piastri. Ca urmare, ambele monoposturi s-au răsucit și Norris a rămas singurul purtător al șanselor McLaren, cel puțin pentru un timp.

Reclamă

Acest fapt, cumulat cu faptul că Leclerc, la sfârșitul primului tur, urcase deja pe poziția a opta, amenința serios șansele McLaren la titlu.

Știți genul acela de tur pe care-l reușești o dată din 20 de încercări la un joc pe calculator, când totul merge perfect și depășești pe bandă rulantă? Un astfel de prim tur a reușit monegascul.

Cu Sainz pe poziția secundă, Ferrari se afla astfel în poziția ciudată de a depinde, pentru câștigarea titlului, în cea mai mare măsură de pilotul pe care l-au pus pe liber în timpul acestui sezon.

McLaren, în cele din urmă!

Dar, deși mașinile roșii aveau o viteză mai mare cu 5 kilometri pe oră mai mare la sfârșitul liniei drepte decât monoposturile McLaren, pe secțiunile virajate ele nu puteau face față. Nici încercarea de undercut a lui Sainz la Norris nu a funcționat. Deși Leclerc a continuat să depășească și a ajuns pe ultima treaptă a podiumului, consistența lui Lando Norris a adus pentru McLaren primul titlu din 1998 încoace. Englezul a avut „un ritm necruțător, mai ales în cel de-al doilea stint, cu anvelopele hard„.

Dacă privim însă în urmă și luăm în calcul faptul că McLaren a avut în cam două treimi din sezon cea mai rapidă mașină, faptul că nu au izbutit să ia titlul la individual și că au fost la un pas să-l rateze pe cel la echipe înseamnă că au subperformat.

Ferrari – aidoma McLaren – a avut doi piloți buni, dar, din păcate, de unul s-a despărțit. Ar fi câștigat, probabil, titlul la constructori și s-ar fi bătut pentru cel individual dacă nu ar fi ratat upgrade-ul introdus la sfârșitul lui iunie, în Spania.

Dar despre cum a arătat acest sezon și ce l-a făcut să fie atât de disputat, în articolele următoare.

Înapoi la Homepage
Reclamă

Va rămâne Radu Drăguşin titular la Tottenham după ce revin Romero şi Van de Ven?

Loading ... Loading ...
Citește și:
22:18

Real Madrid – Celta Vigo, 22:30, LIVE SCORE. Jucătorii lui Carlo Ancelotti luptă pentru sferturile Cupei Regelui. Echipele de start

22:11

Kvaratskhelia, mesaj emoţionant pentru fanii lui Napoli după transferul la PSG: „A fost casa mea”

21:45

Presa britanică anunţă că Aston Martin îl vrea pe Max Verstappen! Afacerea ar putea fi de 1 miliard de lire sterline

21:35

Situaţie incredibilă la Rapid! Un titular al giuleştenilor nu se întoarce cu echipa în Bucureşti! Va rămâne singur în Dubai

21:26

Mihai Stoica, anunţ devastator despre Darius Olaru: „Se va opera! Va lipsi câteva luni!”

20:55

VideoSorin Cârţu vrea neapărat victoria cu Dinamo: „E obligatorie o revanşă”! A povestit ce a putut păţi cu alb-roşiii la un derby

1 Un alt milionar român a devenit patron în Serie A! E oficial: „Suntem încântați să anunțăm achiziția” 2 EXCLUSIVVlad Chiricheş a plecat din cantonamentul FCSB. De când nu s-a mai antrenat fundaşul lui Elias Charalambous 3 Strigătul de disperare al românului care a scris istorie. A făcut public venitul său de la stat ca persoană cu handicap. „Îmi cer scuze că exist!” 4 PSG pregăteşte 50 de milioane de euro pentru Radu Drăguşin! Fundaşul român, ţinta lui Luis Enrique în această iarnă 5 Gigi Becali, dezvăluire incredibilă despre Daniel Popa: motivul pentru care atacantul refuză un salariu de 25.000 de euro pe lună 6 A murit Vasile Ardeleanu! Jucătorul căruia i-a rupt piciorul Marius Lăcătuş avea 50 de ani
Citește și