Cum va arăta grila Formulei 1 în 2025. Englezii îi spun „silly season”, căci e partea cea mai superficială a acestui sport, constând în toate zvonurile și informațiile de culise despre transferurile din F1. Să vedem ce știm până acum.
În prezent, grila este în curs de completare. Toată lumea așteaptă două decizii. Prima, dacă Sergio Perez va fi înlocuit și cu cine, cea de-a doua, cea care are consecințele cele mai largi, la ce echipă va merge la anul Carlos Sainz.
Cum va arăta grila Formulei 1 în 2025: Două variante pentru Perez: Ricciardo și Lawson
Să începem cu prima necunoscută: Sergio Perez. Prestația lui în ultimele șase curse, în care a strâns doar 15 puncte, a fost catastrofală. Se pare că mexicanul a primit un ultimatum, pentru că, fără un al doilea pilot Red Bull care să aducă puncte, echipa ar putea pierde titlul la constructori. Dacă nu va livra performanțe demne de mașina pe care o are la dispoziție, cel târziu după cursa de la Spa, Perez va fi înlocuit și, probabil, va fi trimis la echipa secundă, RB.
Sunt doi înlocuitori posibili ai săi la Red Bull: Daniel Ricciardo (RB, 35 ani) și Liam Lawson (pilotul de rezervă Red Bull și RB, 22 ani).
De ce nu Tsunoda?
În primul rând, de ce nu se vorbește despre Yuki Tsunoda (RB, 24 ani)? Japonezul a strâns mai multe puncte în 2024 decât „Ricci” (20-11) și este deja la cel de-al patrulea său an în F1. Se pare că nici Helmut Marko, consultantul austriac al team-ului, nici Christian Horner, șeful echipei, nu au suficientă încredere în nipon. În fața întrebării cu care am deschis paragraful, Christian Horner a răspuns prea puțin încurajator: „Este un pilot Red Bull Racing și are un contract Red Bull Racing. Nu se știe niciodată. Poate va avea ocazia într-o zi să testeze monopostul”.
Lawson are argumentul vârstei și pe cel al faptului că Red Bull ar vrea să-l păstreze, fie la prima echipă, fie la cea de-a doua. Dacă nu va fi folosit ca pilot oficial până în septembrie 2024, Lawson va deveni agent liber și va putea pleca. Neo-zeelandezul l-a înlocuit anul trecut la Alpha Tauri pe Ricciardo, atunci accidentat, pentru cinci curse și a lăsat o impresie bună, cucerind două puncte.
Lawson a testat joi monopostul Red Bull RB20 în cadrul unei acțiuni promoționale la Silverstone. Acțiunile de acest gen nu sunt o metodă nouă de a face cunoștință cu un monopost, când o echipă vrea să evalueze un pilot. Nu este însă un test edificator. Sunt alte pneuri decât cele de competiție, iar distanța e limitată la 200 de kilometri. Anul trecut, când era vorba ca Ricciardo să-l înlocuiască pe De Vries la Alpha Tauri (numele de atunci al RB), Ricci a testat monopostul în cadrul unui test Pirelli. A fost mult mai aproape de ideea de testare de monopost.
Ricciardo are și el câteva avantaje în lupta pentru acest loc: a mai fost la Red Bull, între 2014 și 2018, are suficientă experiență pentru a-l seconda pe Verstappen și a aduna puncte pentru echipă. A câștigat de 8 ori în F1.
