În Formula 1 există mai multe feluri de piloți: buni, rapizi, curajoși, geniali, mediocri, slabi, etc.. Există însă un singur pilot atât de dibaci încât să ia startul, deși nu avea voie să o facă, într-o cursă pe care nu a reușit să o termine și din care a și fost descalificat. Altfel spus, e unicul pilot care a înregistrat pentru același Mare Premiu, un DNQ (“did not qualify”), un DNF (“did not finish”) și un DSQ (“disqualified”).
Mai mult, după respectiva cursă i s-a interzis participarea în următoarele cinci, ceea ce s-a transformat într-o descalificare pe viață, de vreme ce Hans Heyer nu avea de gând să se mai întoarcă vreodată în F1.
“Tirolezul” din nord
Hans Heyer (81 de ani) este un pilot german cu rezultate bune în competițiile de automobile. Era cunoscut mai ales pălăriuței sale tiroleze – deși era născut în nordul Germaniei – care l-a însoțit toată cariera. În 1977, la Marele Premiu al Germaniei de la Hockenheim, a plătit participarea în cel de-al doilea monopost al echipei germane ATS.
Din 30 de mașini care s-au înscris, aveau dreptul să participe doar 24. De aceea, s-au organizat precalificări. Hans a ratat la câteva zecimi participarea, înregistrând cel de-al 27-lea timp. Ar fi putut participa doar dacă trei piloți s-ar fi retras, înainte de start. Acest lucru însă nu s-a întâmplat. Asta n-avea totuși cum să-l țină pe Heyer departe de pistă.
A profitat de ocazie
Startul cursei propriu-zise a fost destul de confuz, semafoarele nefuncționând. Mai mult, în primul viraj a avut loc o coliziune. Aceasta a fost șansa lui Heyer. Cum nimeni nu prea era atent la ce se întâmpla la boxe, iar el era prieten cu majoritatea comisarilor de traseu, germanul a scos monopostul din garaj și a ieșit pe circuit.
A mers nouă tururi, până când o defecțiune la cutia de viteze l-a silit să abandoneze. De-abia când s-a întors la boxe, organizatorii și-au dat seama că Heyer concurase fără a avea voie și l-au descalificat.
Hans Heyer s-a retras din pilotaj în 1989. Pentru că luase startul în 999 de curse, a revenit în 2004, pentru a bifa încă una, la Volkswagen Polo Cup. Este în continuare un pilot respectat și iubit în Germania.
- Christian Horner vrea să revină în Formula 1! Negociază cu o echipă pentru a deveni acţionar
- Cum se face un upgrade în Formula 1? Analiza lui Adrian Georgescu
- Marele Premiu al Portugaliei revine în Formula 1. Lusitanii vor înlocui Zandvoort începând cu 2027
- Max Verstappen, elogiat de un fost pilot din F1 pentru sezonul 2025: “Cel mai bun. A fost un miracol”
- Își va menține McLaren atuurile în 2026?






























