Închide meniul

Cine e cel mai slab pilot al tuturor timpurilor? „Candidaţii” din Formula 1 ai lui Adrian Georgescu

Adrian Georgescu Publicat: 24 decembrie 2024, 8:00 / Actualizat: 24 decembrie 2024, 14:33

Reclamă
Cine e cel mai slab pilot al tuturor timpurilor? „Candidaţii din Formula 1 ai lui Adrian Georgescu

Imagine de la o cursă de Formula 1 / Profimediaimages

Cine e cel mai slab pilot al tuturor timpurilor? Discuția despre cel mai bun pilot all time este eternă. A fost Senna? Michael Schumacher? Fangio? Prost? Lewis Hamilton? Max Verstappen? Părerile sunt împărțite.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

O altă temă interesantă și mult mai amuzantă e cea aflată la polul diametral opus. Care a fost cel mai slab pilot all time? În principiu, cum măsori contraperformanța în sporturile cu motor? Credeți că Latifi sau Mazepin sunt concurenți serioși pentru acest titlu? Nici pe departe. Vă prezint câțiva candidați cu adevărat serioși.

Taki Inoue, un kamikaze

Este autorul unor contraperformanțe greu de egalat: s-a ciocnit, în scurta sa trecere prin “Marele Circ”, și cu mașina de siguranță, și cu cea medicală.

Niponul devenise proverbial în F1 la începutul anilor 90. De pildă, când Johnny Herbert a testat în 1995 pentru prima oară monopostul Benetton și a realizat timpi cu 2,5 secunde mai slabi decât cei ai lui Michael Schumacher, englezul a declarat: “Mă simt ca Taki Inoue”.

La Monaco, în timpul antrenamentelor libere, a încercat să lase un alt pilot să treacă și a blocat motorul pe o bandă de degajare. Acolo, a refuzat ca monopostul să-i fie luat cu macaraua, ceea ce ar fi însemnat terminarea sesiunii. A vrut să fie remorcat. Zis și făcut. Numai că, între timp, pilotul de raliuri Jean Ragnotti a vrut să facă o demonstrație de măiestrie cu mașina de siguranță. După un derapaj controlat, în față i-a răsărit monopostul în care era bietul Inoue, cu casca pusă, dar fără centuri. Safety-car-ul a aruncat monopostul cât colo, iar Taki a scăpat cu cîteva contuzii.

Reclamă
Reclamă

Mai rău a fost în Marele Premiu al Ungariei, când japonezul a abandonat în turul al 14-lea. În timp ce alerga după un extinctor să-i ajute pe stewarzi să stingă incendiul izbucnit în monopost, a fost lovit de mașina medicală care venea să-i ofere asistență.

Omul care a concurat 18 metri în F1

Istoria îl va reține pe Perry McCarthy drept primul Stig, pilotul misterios care testa mașini în emisiunea Top Gear, dar și drept un ghinionist ambițios și plin de umor.

Visul lui a fost dintotdeauna să concureze în Formula 1. În 1992, după mulți ani în care încercase să ajungă în F1, McCarthy a primit o ofertă de la o echipă nouă, Andrea Moda, care aparținea unui producător italian de pantofi. McCarthy nu a îndeplinit criteriile de a primi superlicența necesară pentru a concura în F1. Doar rugămințile personale ale lui Bernie Ecclestone adresate membrilor comisiei a făcut ca Perry să o primească.

Reclamă

Pe atunci, nu orice pilot înscris primea dreptul de a participa la calificări. În acest scop se organizau pre-calificări. În Spania, McCarthy a fost gata-gata să rateze startul în această sesiune, dar până la urmă a reușit să ajungă în calificări. În dimineața calificărilor, motorul i-a luat foc. Totuși, a reușit să pornească și să treacă, la standuri, de linia de start-sosire. Asta însemna că, oficial, a concurat în Formula 1. În autobiografia lui, “Flat Out, Flat Broke”, McCarthy descrie astfel experința sa vastă în F1, când scos mașina de la boxe: “Ieșind din garaj, am subvirat, apoi am supravirat, dar am reușit să țin mașina sub control”.

Pe linia boxelor, motorul a murit și Perry n-a mai ajuns pe circuit. A strigat la membrii echipei sale tehnice, dar aceștia n-au putut să-l împingă la loc în garaj.

Cum echipa era falimentară, peste câteva curse i-a fost interzisă participarea. Perry McCarthy a rămas cu 7 DNPQ (șapte tentative nereușite de a ajunge în calificări) și un DNQ (descrisă mai sus). Și cu cea mai scurtă carieră a unui pilot de Formula 1: 18 metri parcurși la boxe.

Melcul Pease

Cine e cel mai slab pilot al tuturor timpurilor? Iată un alt candidat serios.

În istoria F1, a existat un singur pilot care a primit steag negru pentru că mergea prea încet.

Cariera lui Al Pease a constat în trei Mari Premii ale țării în care se stabilise, Canada. A fost înscris în echipa Eagle pentru că dăduse o mână de ajutor la configurarea pistei și se presupunea că o cunoaște.

Avea 46 de ani în 1967, când a luat primul start. În acea cursă nu a fost clasificat și a terminat cu 43 de tururi în urma câștigătorului. În următorul an nu a mai luat startul, pentru că motorul i s-a stricat. În 1969, era în turul 22, iar cei din fruntea cursei se aflau în turul 46. Cu toate acestea, de câte ori era ajuns din urmă, nu se lăsa ușor depășit. Până la urmă, din cauza acestor episoade, care au dus și la abandonuri, a fost descalificat.

Despre toți acești piloți am citit într-un site foarte simpatic, F1Rejects, pe care-l găsiți în arhiva Internetului. Vă puteți distra copios citindu-l.

Mahaveer, regele vitezei

Contraperformanțele următorului as, Mahaveer Ragunathan, sunt fabuloase. Într-o cursă de F2, a continuat să ruleze în ritm de cursă după terminarea acesteia. Ca urmare, a trebuit să i se mai fluture încă o dată steagul cu pătrățele. În antrenamentele pentru următoarea cursă, în Baku, s-a blocat pe o bretea. De 247 ori a băgat în marșarier, fără a fi capabil să iasă de acolo. A obținut mai multe puncte de penalizare în carieră decât puncte obișnuite.

În ciuda acestor contraperformanțe, a testat în două rânduri pentru echipe de F1. Anul trecut, chiar pentru McLaren. Nimeni nu-și explică de ce.

Înapoi la Homepage
Reclamă

Se califică Manchester City în play-off-ul optimilor Champions League?

Loading ... Loading ...
Citește și:
14:51

„Există viaţă şi fără Olaru?” Basarab Panduru, avertisment pentru FCSB, după victoria cu Qarabag: „Nimeni nu se apropie de el!”

14:30

Andy Murray, reacţie despre viitorul lui în echipa lui Novak Djokovic, după Australian Open: „Sunt conştient de asta!”

14:29

Carlo Ancelotti, întrebat direct despre oferta de 350 de milioane de euro pentru Vinicius: „Vrea să facă istorie”

13:51

Jannik Sinner – Alexander Zverev e finala de la Australian Open! Liderul mondial, victorie fără emoţii în semifinale

13:29

Lovitură uriaşă pentru Dinamo! Dennis Politic, OUT înaintea meciului cu U Cluj! Cât va lipsi căpitanul „câinilor”

13:09

Costel Gâlcă, discurs războinic înainte de Rapid – Universitatea Craiova: „Vrem să luăm cele 3 puncte! E important!”

1 Cum arată clasamentul şi care este singurul scenariu prin care FCSB este sigură de calificarea în optimile de finală ale Europa League 2 FCSB primeşte o „avere” de la UEFA după victoria cu Qarabag! Gigi Becali a dat un tun financiar de proporţii în Europa League 3 „O să fie bombă mare!” Gigi Becali anunţă marea lovitură a iernii de la FCSB. Jucătorul care l-a fascinat: „E foarte puternic” 4 Dragoș Bogdan Ciubotaru a murit la vârsta de 29 de ani. Tragedie uriaşă în sportul românesc 5 Qarabag – FCSB 2-3. Adrian Şut, eroul campioanei României. Meciul cu Manchester United, decisiv pentru calificarea în optimi 6 Laurenţiu Reghecampf a răbufnit la conferinţa de presă după ce a fost luat la întrebări de tunisieni: „Nu mai pot ţine pasul”
Citește și