Parisul a fost vizitat de un număr uriaş de turişti pe durata Jocurilor Olimpice 2024. Hotelierii din Franţa au profitat din plin de milioanele de oameni care au venit să asiste la competiţia supremă.
Profesioniştii din turism au făcut un prim bilanţ pozitiv după Jocurile Olimpice găzduite de Paris, dar speră la un nou aflux de încasări în următoarele zile, pentru că urmează şi Jocurile Paralimpice. O „imagine reabilitată”, o organizare fără probleme şi hoteluri pline ochi sunt primele efecte vizibile ale Jocurilor Olimpice încheiate duminică seara, în ciuda fenomenului de „evadare” din partea publicului francez, relatează AFP.
Parisul, vizitat de un număr uriaş de turişti pe durata Jocurilor Olimpice 2024
Potrivit unui prim raport al Biroului de turism din Paris, publicat luni, 11,2 milioane de vizitatori au luat parte la activităţi legate de Jocurile Olimpice în regiunea pariziană între 23 iulie şi 11 august, cu sau fără bilet. Această cifră este la fel de mare ca numărul de vizitatori din aceeaşi perioadă a anului 2023 şi este în conformitate cu cele 11,3 milioane de vizitatori aşteptaţi de organizare.
Cu cele 4 milioane de vizitatori aşteptaţi la Jocurile Paralimpice (dintre care 90% vor fi francezi), evenimentul ar trebui, prin urmare, să atragă 15 milioane de vizitatori.
În detaliu, 85% dintre vizitatori sunt francezi, dintre care 45% din regiunea Marelui Paris, şi 15% din străinătate, în frunte cu americanii, germanii şi britanicii, cu toţii mai numeroşi decât în aceeaşi perioadă în 2023, conform acestor cifre.
Potrivit Paris 2024, peste 9,5 milioane de bilete au fost vândute şi 6 milioane de vizitatori au venit la locurile de sărbătorire a evenimentului.
„Deoarece suntem deja o capitală extrem de turistică, provocarea pentru noi a fost să putem promova toate valorile oraşului, fie în ceea ce priveşte turismul durabil, mobilitatea uşoară, conservarea apei, Sena… Jocurile Olimpice au fost o modalitate minunată de a le pune în valoare„, a declarat Corinne Menegaux, director general al Biroului pentru turism din Paris.
„Ne bazăm foarte mult pe această imagine magnifică pentru a stimula în continuare numărul de turişti până la sfârşitul anului şi în următorii doi sau trei ani„, mărturiseşte ea.
Preţuri de două ori mai mari, în Paris, pe durata JO 2024
Pentru hotelieri, după un început de iulie mai mult decât sumbru, rata de ocupare, datorită străinilor, a ajuns în cele din urmă la 84% în Parisul interior, cu 10 puncte procentuale mai mult decât la aceleaşi date în 2023 (23 iulie/6 august). De această creştere au beneficiat în special unităţile de lux, cu o rată de ocupare de 85,5% (+16,5 puncte procentuale).
Toate oraşele gazdă ale JO (Lille, Marsilia, Châteauroux etc.) au beneficiat de acest lucru, cu o creştere a numărului de înnoptări de 16% pentru vizitatorii francezi şi de 18% pentru vizitatorii străini, potrivit ADN Tourisme, federaţia birourilor de turism.
La Paris, „euforia Jocurilor Olimpice a fost în plină forţă, cu rate de ocupare în creştere şi preţuri multiplicate de peste 2 ori (+118%)„, explică MKG. Aceasta se traduce printr-un câştig de 357 de milioane de euro pentru hotelierii din Franţa, potrivit calculelor MKG, care estimează că această creştere a vânzărilor compensează săptămânile sumbre care au precedat evenimentul.
De acest beneficiu au profitat şi închirierile prin Airbnb, pentru care Jocurile au fost „cel mai mare eveniment din istoria Airbnb„, cu „peste 400.000 de călători” cazaţi în regiunea pariziană, anunţă news.ro.
Cine a avut de pierdut pe durata Jocurilor Olimpice 2024 de la Paris
AirDNA, o firmă care analizează datele mai multor platforme (Airbnb, Abritel etc.), confirmă că rata de ocupare a chiriilor turistice din Paris a ajuns la 62% în timpul Jocurilor, mai mare decât în 2023, în ciuda creşterii numărului de anunţuri, cu multe rezervări de ultim moment.
Există câştigători şi perdanţi: restaurantele şi magazinele situate departe de locurile de desfăşurare a competiţiei, muzeele şi siturile turistice precum Disneyland Paris şi-au văzut numărul de vizitatori în scădere.
„În timp ce sectorul de cazare a reuşit să compenseze scăderea numărului de vizitatori începând cu luna iunie prin creşterea preţurilor, acest lucru nu s-a întâmplat în cazul sectorului de catering, care a fost, prin urmare, mai degrabă penalizat” de Jocuri, subliniază MKG.
„Comportamentul vizitatorilor în aceste 15 zile este complet diferit de comportamentul turistic normal. Activităţi precum vizitarea muzeelor şi cateringul nu se comportă în acelaşi mod„, explică Corinne Menegaux. Vizitatorii care au preferat serviciile de catering la faţa locului au fost, de asemenea, mai înclinaţi să mănânce pe fugă şi să cheltuiască mai puţin. Dar, pentru Corinne Menegaux, acest lucru ar trebui să fie compensat de activitatea din următoarele săptămâni: „De mâine vor sosi noi oameni„, asigură ea, „oameni care sunt motivaţi de atmosfera Jocurilor şi care au văzut că, în cele din urmă, totul merge bine„.
- Imane Khelif, mărturisiri emoţionante din viaţa personală. Problema cu care s-a confruntat pugilista medaliată cu aur la JO 2024
- Ce i s-a putut întâmpla lui David Popovici înainte de a cuceri medaliile de aur şi bronz la Paris! Dezvăluirea antrenorului său
- Cât a costat ceremonia de deschidere de pe Sena, de la JO de la Paris 2024. Prima cifră oficială