FIFA poate pierde o sumă colosală de bani, după ce berea a fost interzisă pe stadioanele de la Campionatul Mondial din Qatar. Preşedintele Gianni Infantino poate plăti până la 40 de milioane de lire sterline.
Campionatul Mondial din Qatar este unul atipic, şi nu doar datorită perioadei neobişnuite în care se desfăşoară. Berea, băutura preferată a suporterilor de pe stadioane, a fost interzisă de organizatorii turneului final.
Câţi bani pierde FIFA, după ce berea a fost interzisă pe stadioanele de la Campionatul Mondial
O companie americană de bere, ce sponsoriza Campionatul Mondial, era pregătită să trimită cantităţi imense în Qatar, pentru fanii prezenţi la Cupa Mondială. Acest fapt nu va mai fi realizat, iar compania cere despăgubiri de la FIFA, anunţă publicaţia britanică The Sun.
Americanii aveau un contract în valoare de aproape 65 de milioane de lire sterline cu FIFA, atât pentru turneul final din Qatar cât şi pentru Cupa Mondială din 2026. Pentru faptul că alcoolul a fost interzis la competiţia de la finalul acestui an, Budweiser, compania care produce berea, cere reprezentanţilor forului mondial suma colosală de 40 de milioane de lire sterline.
Compania americană de bere va mai putea vinde doar varianta fără alcool a băuturii, care în comparaţie cu cea care conţine alcool, le aduce un profit mult mai mic.
OFICIAL! Fără bere pe cele opt stadioane de la Cupa Mondială din Qatar. Anunţul făcut de FIFA
Fără bere pe cele opt stadioane de la Cupa Mondială din Qatar! Gazdele au pus presiune pe FIFA şi s-a oprit vânzarea de bere pe cele opt stadioane ale turneului, relatează The Guardian.
Vânzarea de alcool este supusă unui control strict în Qatar, dar urmează să fie permisă în imediata apropiere a locurilor unde se desfăşoară partidele şi a zonelor pentru fani, precum şi în hoteluri.
FIFA a anunţat că vânzarea de bere pe stadioane a fost interzisă. „În urma discuțiilor dintre autoritățile țării gazdă și FIFA, s-a decis ca vânzarea de băuturi alcoolice să fie concentrată la Festivalul FIFA pentru Fani, alte locuri destinate fanilor și locațiile autorizate și ca punctele de vânzare a berii din perimetrul stadioanelor să fie eliminate„, a anunţat FIFA.
Budweiser este unul dintre cei mai mari sponsori ai FIFA, iar iniţial i s-a transmis să îşi mute standurile la care îşi vând produsele pe stadioane în locaţii mai puţin vizibile.
FIFA şi proprietarul Budweiser, AB InBev, au fost contactaţi pentru comentarii.
Ca răspuns la solicitarea de a-şi muta punctele de vânzare, AB InBev a declarat pentru Sky News: „AB InBev a fost informată pe 12 noiembrie şi lucrează cu FIFA pentru a muta punctele de vânzare în locaţii conform instrucţiunilor. Lucrăm cu FIFA pentru a oferi fanilor cea mai bună experienţă posibilă. Obiectivul nostru este să oferim cea mai bună experienţă posibilă pentru consumatori în noile condiţii.”
- Câţi bani pierde FIFA, după ce berea a fost interzisă la Mondial
- Suma colosală cerută despăgubire de unul dintre sponsorii principali
- WTT Finals Fukuoka e live în AntenaPLAY, în perioada 20-24 noiembrie
- Cele mai tari meciuri din NBA şi NHL sunt live exclusiv în AntenaPLAY
- Gigi Becali l-a făcut praf de Dennis Man: „Cine e Parma? Ce să faci cu Man?”
- Mesajul lui Lionel Messi, la exact un an după ce a devenit campion mondial cu Argentina: „Cea mai frumoasă nebunie a carierei!”
- Louis Van Gaal, acuzaţii dure despre titlul mondial câştigat de Lionel Messi şi Argentina: „Totul a fost premeditat”