Simbolic, cursa din Qatar condensează cumva întregul sezon. Max e declasat, dintr-un motiv nu foarte coerent, totuși câștigă fără probleme. E ca într-un desen animat cu Bugs Bunny. Toți îl vânează, dar olandezul scoate capul din fiecare gaură și întreabă ironic: „Care-i treaba, doctore?“. Apoi câștigă.
McLaren a început în forță…
Aceste două curse – sprint și cursă clasică – ar fi trebuit să fie 100% în posesia McLaren. Sprintul s-a îndreptat, într-adevăr, în această direcție. McLaren și Mercedes, ambele având setări cu mai multă apăsare la sol, pentru a favoriza secvențele virajate, au dominat sesiunile de vineri si de sambata. Norris și-a permis chiar luxul de a-i ceda coechipierului Piastri poziția întâi, ca o răsplată pentru serviciile anterioare primite.
Cu un monopost având tendințe supraviratorii, Max a preferat să folosească sprintul mai degrabă pentru a corecta setările mașinii în vederea cursei principale, modificând, de pildă, garda la sol. Astfel încât, în calificările pentru cursa de duminică, Max a obținut un pole-position, ceea ce nu s-a mai întâmplat de peste 5 luni, de la Marele Premiu al Austriei. Chiar dacă a fost ulterior declasat cu o poziție, într-un weekend în care a plouat cu penalizări, performanța olandezului este neașteptată și arată, încă o dată, că Max este principalul atu al team-ului Red Bull Racing.
…, dar a pierdut din nou puncte
Declasarea lui Verstappen pe poziția secundă a grilei merită un pic de atenție, din mai multe cauze. Rareori se penalizează prin declasarea cu o singură poziție, de obicei sunt trei. Olandezul era “încălțat” cu pneuri soft și a făcut în Q3 două tururi rapide, separate de două tururi “de răcire”, în care piloții coboară temperaturile în pneuri și frâne. Dacă Verstappen era în turul de “răcire”, Russell mai avea două viraje până la începerea turului rapid. Max a fost totuși declasat pentru că a pilotat “prea încet, fără să fi fost necesar”.
Dar această penalizare nu a contat decât în sensul că a dus ulterior la instalarea unei tensiuni între Verstappen și Russell. În schimb, cea primită de către Lando Norris în timpul cursei, oprire timp de 10 secunde la boxe pentru că nu a redus viteza în regim de steag galben, a produs efecte. A dus la pierderea a 17 puncte. Englezul era pe locul secund în momentul în care a primit-o și a terminat pe poziția a zecea.
21 de puncte între McLaren și Ferrari
Acesta e un alt motiv pentru care am spus că acest Mare Premiu e un fel de rezumat al sezonului. De câte ori Max greșește ori e dezavantajat de materialul de concurs, el face cumva ca acest lucru să nu conteze. Când Lando greșește, acest lucru contează.
Oricum am lua-o, McLaren a reușit iar ceea ce a făcut din iunie încoace: să risipească puncte. Cum-necum, Ferrari a mai decupat 3 puncte din diferența față de McLaren. Un număr de 21 de puncte separă în prezent cele două formații.
Cursa din Abu Dhabi va fi, din acest motiv, foarte interesantă. Circuitul Yas Marina nu este unul care să favorizeze scuderia, nici pe departe. Tot McLaren e team-ul care va avea acolo prima șansă. Ritmul în care team-ul englez acționează fierăstrăul cu care își taie craca de sub picioare e însă foarte ridicat.
- Esteban Ocon, OUT de la Alpine pentru Marele Premiu din Abu Dhabi! Jack Doohan va debuta în Formula 1 în ultima cursă a sezonului
- „Mai bine să se ducă dracului” Max Verstappen l-a făcut praf pe George Russell, după Marele Premiu din Qatar: „Chiar nu-l suport”
- McLaren şi Ferrari se luptă pentru titlul mondial la Marele Premiu de la Abu Dhabi! Duel „de foc” în clasamentul la constructori