Sainz învinge, Max și Lando continuă duelul. Frustrarea și supărarea s-au putut citi pe figura lui Charles Leclerc (Ferrari) pe durata întregului weekend. La primul antrenament nu a participat, oferindu-i mașina lui Bearman. (În Arabia Saudită, vă reamintesc, Bearman l-a înlocuit pe Sainz, operat de apendicită). Există o prevedere regulamentară care spune că fiecare pilot trebuie să cedeze, la un moment dat, volanul în FP1 unui pilot tânăr care nu a luat încă startul de trei ori în F1.
Or, Bearman a avariat mașina lui Leclerc în FP1, în urma unei coliziuni cu Albon. Avaria nu a fost gravă, însă l-a forțat pe monegasc să intre cu întârziere în cea de-a doua sesiune de antrenamente libere. Nu ar fi fost nici asta o mare problemă, având în vedere că respectiva sesiune fusese prelungită cu jumătate de oră, în cadrul programului de teste al Pirelli pentru cauciucurile sezonului 2025. Numai că sesiunea a fost scurtată, după ce Russell a avut un accident care a dus la apariția steagului roșu.
Ghinionul lui Leclerc
În condițiile actuale, când testele cu mașina pe circuit sunt strict limitate, aceste minute de teste sunt extrem de importante. Astfel, Carlos Sainz (Ferrari) a avut mai bine de o oră în plus față de colegul lui să „înțeleagă” mașina și să-i găsească echilibrul necesar. La sfârșitul zilei de vineri, Leclerc încă nu testase nicio secundă pneurile soft pe care, a doua zi, aveau să se desfășoare calificările. La aceasta se adaugă și faptul că Leclerc nu se simte bine, după propria declarație, în tururile rapide desfășurate pe piste cu aderență scăzută. În aceste condiții, faptul că Sainz a luat pole-ul, iar Leclerc locul al patrulea pe grilă (la aproximativ 3 zecimi în urma spaniolului) este un rezultat normal.
Un circuit special
Pe un asemenea circuit, unde aerul este rarefiat, câteva fenomene capătă o pondere sporită. În primul rând se pot atinge unor viteze mai mari față de un circuit aflat o altitudine obișnuită. De asemenea, răcirea și frânarea se fac în alți parametri.
Pe Autodromo Hermanos Rodriguez, atât de variat, nu poți fi cel mai rapid în toate secțiunile. Ferrari, în mod normal, favorizează secțiunile de viteză, cu apăsare mică aerodinamică. În Mexic, așa este primul sector. De asemenea, scuderia are o tracțiune bună la ieșirea din virajele de viteză mică. Așa arată T3. Aveau probleme de stabilitate doar în T2, unde curbele de la 7 la 11 sunt rapide, cu accelerații laterale puternice. În T2, unde McLaren și Red Bull sunt favorizate, au reușit inginerii italieni să optimizeze setarea mașinii, minimalizând pierderile, astfel încât Sainz să poată face un timp de pole și un parcurs excelent în cursă. Dacă Leclerc ar fi avut la fel de mult timp la dispoziție ca Sainz în prima zi de teste, cursa din Mexico ar fi adus, în mod normal, o nouă „dublă” Ferrari.
Sainz, imperial tot weekend-ul
Leclerc este pilotul aflat înainte în clasamentul mondial și cel care va continua la anul cu scuderia. Putea gestiona Ferrari altfel cursa? În timpul primului stint, disputat pe gume medii, cât timp Sainz și Leclerc au fost pe primele două poziții, cei de la boxele Ferrari au prioritizat rezultatul echipei. Leclerc a intenționat un timp să se țină aproape de colegul său, dar a renunțat, mai ales pentru că prezența în siajul mașinii acestuia i-ar fi cauzat probleme de stabilitate și de răcire.
Lando n-a cedat niciun moment și a făcut o cursă de recuperare foarte bună. Când s-a făcut trecerea pe gumele hard, mai ales.
Atât de confortabil s-a simțit Sainz în tot acest weekend, încât în turul 49 al cursei, când conducea cu 6,5 secunde în fața lui Leclerc, le-a comunicat celor de la boxe: „După părerea mea, forțăm prea mult. Echipa n-are deloc nevoie de asta.” Echipa – adică el – nu avea nevoie, dar Leclerc poate ar fi avut. Profitând de faptul că monegascul a avut câteva probleme de trafic, pierzând aproape 3 secunde cu depășirea întârziaților, Lando Norris (McLaren) s-a apropiat de Leclerc. Acesta, pus sub presiune, a greșit abordarea unui viraj și a pierdut poziția a doua. A trebuit să se mulțumească cu treapta a treia a podiumului și cu punctul pentru cel mai rapid tur în cursă, realizat după trecerea la soft-uri.
