Închide meniul

Formula 1 rămâne pe teritoriul Ferrari! Analiza lui Adrian Georgescu înaintea Marelui Premiu de Formula 1 al Mexicului

Adrian Georgescu Publicat: 25 octombrie 2024, 8:00 / Actualizat: 25 octombrie 2024, 11:41

Reclamă
Formula 1 rămâne pe teritoriul Ferrari! Analiza lui Adrian Georgescu înaintea Marelui Premiu de Formula 1 al Mexicului

Formula 1 rămâne pe teritoriul Ferrari! Analiza lui Adrian Georgescu înaintea Marelui Premiu de Formula 1 al Mexicului

Profimedia

Formula 1 rămâne pe teritoriul Ferrari. Circuitul mexican care poartă numele fraților Rodriguez este, asemenea celui de la Austin, unul complex și variat. Primul sector are două linii drepte, prima fiind foarte lungă. Următoarele două sectoare cuprind o gamă largă de viraje. Max Verstappen a câștigat aici de cinci ori. Suprafața asfaltică este foarte blândă cu pneurile, iar în zona virajelor 12-15 a fost schimbată.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

În Mexic, este de așteptat ca mașinile să fie setate pentru o apăsare mai mare la sol. Aerul are o densitate mai redusă, dată de altitudinea de 2.300 de metri la care se desfășoară întrecerea. Această densitate redusă scade rezistența aerului la înaintare cu 25%, permițând atingerea unor viteze foarte mari. De aceea, din start, apăsarea la sol este mai mică.

De obicei, se face un singur popas la boxe și se pierd acolo puțin sub 22 de secunde. Se petrec, în general, multe depășiri, mai ales în primul viraj, de la capătul lungii linii drepte. Anul trecut, au avut loc 121. Din cauza apăsării la sol reduse și a asflatului moale, se anunță și multe glisări ale mașinilor.

Vremea va fi când însorită, când vor fi nori, dar nu se anunță deloc ploaie. Temperaturile vor fi de 23-25 de grade Celsius. Duminică, la ora cursei, se anunță rafale de vânt, ceea ce i-ar putea avantaja pe cei de la McLaren, ale căror monoposturi sunt mai puțin expuse acestui pericol.

Atuurile Ferrari, de invidiat

Trebuie neapărat să vorbim despre Ferrari.

Reclamă
Reclamă

Dacă ne gândim un pic, scuderia a câștigat două din ultimele patru curse. Ar fi putut fi în frunte și în celelalte două, dacă n-ar fi făcut niște greșeli. În Azerdaidjan, Leclerc nu a reușit să-l depășească pe Piastri, iar Sainz s-a ciocnit cu Perez. În Singapore, au greșit încălzirea anvelopelor în Q3, ca urmare Sainz a ieșit în decor, iar Leclerc a prins doar locul al nouălea pe grilă.

La Singapore, Ferrari a introdus noile aripi frontale, care au un grad de elasticitate. La Austin, au existat upgrade-uri, dar nu dintre cele aerodinamice, care trebuie declarate.

Neașteptata dominație roșie

La Austin, Ferrari a exercitat cea mai clară dominație pe care au înregistrat-o în acest sezon. Leclerc a fost mai rapid, față de Norris, de pildă, cu o medie de 0,26 secunde pe tur. Față de timpii săi înregistrați anul trecut la Austin, când piloții roșii s-au prezentat bine, cei de anul acesta ai lui Leclerc au fost cu, în medie, 3 secunde pe tur mai buni. Este un progres fantastic. E drept, pe un circuit reasfaltat în mare parte, deci mai „milos” cu pneurile, dar aceste cifre ne arată ce pas mare înainte au făcut oamenii scuderiei în luna de pauză.

Reclamă

Mașinile Ferrari se adaptează bine pe majoritatea tipurilor de pistă și pe diferite tipuri de configurație. La Austin, Charles Leclerc a fost cel mai competitiv pe fiecare secțiune a pistei, atât cu gume medii, în primul stint , cât și cu anvelope hard, în cel de-al doilea.

Primul sector al pistei mexicane conține o linie dreaptă foarte lungă. Anul acesta, Ferrari și-a setat în general monoposturile pentru viteză, deci cu o apăsare redusă pe puntea din spate. Însă și pe ultima porțiune a circuitului, unde vitezele medii scad și aderența mecanică și tracțiunea devin foarte importante, Ferrari pare a avea un pachet competitiv.

McLaren, în scădere

În Austin, a fost și cursă de sprint. Ceea ce a însemnat că o singură sesiune de antrenamente a fost cu adevărat disponibilă pentru testarea noilor upgrade-uri. În condițiile în care echipele fruntașe au dreptul la mai puține ore de testare CFD și în tunelul de vânt, există o reticență clară în a introduce upgrade-uri, care ar putea strica o balanță preexistentă a mașinilor.

McLaren nu reușește aproape niciodată să profite de ocaziile bune. Iar la Austin, după 14 curse consecutive în care a avut cel puțin un pilot pe podium, nu a mai făcut acest lucru. Deși a introdus un pachet destul de important care a cuprins modificări, inclusiv la aripa față și ambele suspensii.

Nu au reușit să limiteze încălzirea pneurilor, capitol la care, mai devreme în acest sezon, au avut performanțe bune. Pe de altă parte, MCL38 este mașina cu cea mai bună tracțiune, aderența mecanică la ieșirea din virajele lente fiind una excelentă. În Mexic, echipa ar trebui să se prezinte cu un pachet care să ofere mai multă apăsare la sol, pentru sectoarele mai virajate.

Mercedes, deja cu gândul la 2025

Mercedes nu e pe un drum bun și par să se fi dedicat aproape exclusiv dezvoltării mașinii de anul viitor. Directorul tehnic James Allison spune că noutățile introduse funcționează, dar că la Austin au făcut o greșeală de setare a mașinilor, coborând prea mult garda la sol. Asta ar fi dus la desprinderea unui element din puntea față, în cazul lui Hamilton, precum și la ieșirile în decor ale celor doi de-a lungul weekend-ului trecut.

Red Bull, în plin contraatac

Red Bull a făcut la Austin un mare pas înainte. Pachetul a cuprins, în principal, o nouă podea și o nouă aripă frontală. Revirimentul a fost clar. La Austin, RB20 a fost un monopost rapid, mai ales pe primul și pe cel de-al treilea sector. Noua podea a permis reconectarea mai bună a celor două punți, ceea ce a dus la o stabilitate mai bună în viraje.

Echipa cea mai adaptată sfârșitului de sezon pare însă Ferrari. Scuderia are o șansă importantă de a se lupta pentru titlul la constructori, după ce mult timp a părut în afara acestei întreceri.

Reclamă

Cine va câştiga Balonul de Aur?

Vezi rezultatele

Loading ... Loading ...
Citește și:
8:20

Florin Tănase, reacţie genială după scandalul dintre Marius Şumudică şi Elias Charalambous: „Am văzut doar că s-au pupat!”

8:17

Reacţia lui Marius Şumudică după gesturile golăneşti din derby-ul FCSB – Rapid: „Te rog să-ţi ceri scuze”

2:50

VIDEOEdmonton Oilers – Detroit Red Wings 3-2 a fost LIVE în AntenaPLAY! Spectacol total în NHL

0:42

VIDEOIndiana Pacers – Philadelphia 76ers 114 – 118 a fost LIVE în AntenaPLAY. Philadelphia, victorie fără starul Joel Embiid

0:14

„Să nu facem asta!” Elias Charalambous a descris într-un singur cuvânt scandalul cu Marius Şumudică, de după FCSB – Rapid 0-0

0:09

VIDEOCarlos Sainz, prima reacţie după ce a triumfat în Marele Premiu al Mexicului: „Îmi mai doream o victorie alături de Ferrari!”

1 VIDEOCarlos Sainz va pleca din pole position în Marele Premiu al Mexicului! Tur perfect pentru pilotul Ferrari în calificări 2 FCSB – Rapid 0-0. Derby al ratărilor pe Arena Naţională! Siegrist, eroul lui Şumudică. Cum arată clasamentul Ligii 1 3 VIDEOCarlos Sainz a câştigat Marele Premiu al Mexicului! Lando Norris şi Charles Leclerc au completat podiumul 4 Replica memorabilă dată de Vinicius Jr. după ce a fost umilit de Gavi în El Clasico. Schimb de replici după Real–Barcelona 0-4 5 Nota umilitoare primită de Kylian Mbappe, după primul său El Clasico! Evoluţie dezastruoasă în Real Madrid – Barcelona 0-4 6 VIDEOLos Angeles Clippers – Denver Nuggets a fost live în AntenaPLAY! Echipa lui James Harden, victorie dramatică
Citește și