Dacă există o pistă apropiată de perfecțiune, scena supremă a Formulei 1, aceasta e SpaFrancorchamps. Într-un decor montan, sunt așezate linii lungi și înlănțuiri de viraje, care se abordează cu viteze diferite. Lungimea turului este de 7 kilometri. Mai presus de toate, există Eau
Rouge Raidillon.
Cel mai frumos viraj din F1
Celebrul viraj este considerat cel mai frumos din Formula 1. Ayrton Senna spunea: „Dacă Eau Rouge dispare din Formula 1, dispar și motivele mele de a fi pilot”. Oferă o variație rapidă laterală, dar și una pe verticală. Celebra zonă a fost ușor reconfigurată în 2022, din considerente de siguranță. Se spune că numai piloții cei mai buni îl pot parcurge cu pedala de accelerație apăsată. Mai mult, aici se poate și depăși, dacă există temeritatea necesară.
Totuși, Daniel Ricciardo susține că virajul favorit al piloților este Pouhon, cel cu numărul 12.
Acasă la Max
Spa e traseul favorit al lui Max Verstappen, din țara natală. Max s-a născut în Belgia, la Hasselt, la mai puțin de 100 kilometri distanță. În 2021, a câștigat o cursa anulată din cauza ploii, fiind calificat pe prima poziție. În 2022, a triumfat după ce a luat startul al 14-lea, iar în turul 18 era deja primul. Un an mai târziu a făcut același lucru, plecând însă al șaselea.
Verstappen este penalizat
Duminică, Verstappen va fi din nou nevoit să facă o sumedenie de depășiri, căci va pleca din nou din partea a doua a grilei. (Anul trecut au fost făcute în total 75 de depășiri.)
El a schimbat motorul înaintea cursei și, fiind cel de-al cincilea propulsor în sezon, a fost penalizat cu o declasare pe grilă cu zece poziții. În Ungaria, upgrade-urile Red Bull, concentrate spre răcirea motorului și a sistemelor auxiliare, nu au dat rezultatele dorite: mașina a devenit mai greu de pilotat. Max Verstappen a fost surprins spunând următoarele: „E foarte lentă la intrarea în viraj, spate este de neîmblânzit și are multă subvirare. Cred că am exagerat cu modificările”.
Condiții convenabile pentru Red Bull și Mercedes
Dar la Spa, scena supremă a Formulei 1, monopostul RB20 va fi cu totul altul. De asemenea, faptul că s-a redus prima zonă DRS de la 305 la 230 metri i-ar avantaja. E cunoscut faptul că monoposturile Red Bull funcționează foarte bine cu DRS-ul activat. Va fi folosită probabil o configurație mai veche, cu o apăsare la sol mai redusă, căci traseul e cu totul altul decât cel de la Hungaroring și le vine mănușă monoposturilor Red Bull.
Însă nu numai lor. După cum am văzut la Silverstone, monoposturile Mercedes se comportă admirabil la temperaturi scăzute și pe ploaie și prost la temperaturi ridicate. Și sunt șanse mari de ploaie și temperaturi anunțate de 16-18 grade Celsius. Ferrari va avea o aripă față nouă, pentru o apăsare la sol mai redusă.De asemenea, sunt unele modificări în zona difuzorului.