Închide meniul

Scena supremă a Formulei 1, descrisă de Adrian Georgescu

Adrian Georgescu Publicat: 26 iulie 2024, 10:53

Reclamă
Scena supremă a Formulei 1, descrisă de Adrian Georgescu

Scena supremă a Formulei 1

Dacă există o pistă apropiată de perfecțiune, scena supremă a Formulei 1, aceasta e SpaFrancorchamps. Într-un decor montan, sunt așezate linii lungi și înlănțuiri de viraje, care se abordează cu viteze diferite. Lungimea turului este de 7 kilometri. Mai presus de toate, există Eau
Rouge Raidillon.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Cel mai frumos viraj din F1

Celebrul viraj este considerat cel mai frumos din Formula 1. Ayrton Senna spunea: „Dacă Eau Rouge dispare din Formula 1, dispar și motivele mele de a fi pilot”. Oferă o variație rapidă laterală, dar și una pe verticală. Celebra zonă a fost ușor reconfigurată în 2022, din considerente de siguranță. Se spune că numai piloții cei mai buni îl pot parcurge cu pedala de accelerație apăsată. Mai mult, aici se poate și depăși, dacă există temeritatea necesară.

Totuși, Daniel Ricciardo susține că virajul favorit al piloților este Pouhon, cel cu numărul 12.

Acasă la Max

Spa e traseul favorit al lui Max Verstappen, din țara natală. Max s-a născut în Belgia, la Hasselt, la mai puțin de 100 kilometri distanță. În 2021, a câștigat o cursa anulată din cauza ploii, fiind calificat pe prima poziție. În 2022, a triumfat după ce a luat startul al 14-lea, iar în turul 18 era deja primul. Un an mai târziu a făcut același lucru, plecând însă al șaselea.

Verstappen este penalizat

Duminică, Verstappen va fi din nou nevoit să facă o sumedenie de depășiri, căci va pleca din nou din partea a doua a grilei. (Anul trecut au fost făcute în total 75 de depășiri.)

Reclamă
Reclamă

El a schimbat motorul înaintea cursei și, fiind cel de-al cincilea propulsor în sezon, a fost penalizat cu o declasare pe grilă cu zece poziții. În Ungaria, upgrade-urile Red Bull, concentrate spre răcirea motorului și a sistemelor auxiliare, nu au dat rezultatele dorite: mașina a devenit mai greu de pilotat. Max Verstappen a fost surprins spunând următoarele: „E foarte lentă la intrarea în viraj, spate este de neîmblânzit și are multă subvirare. Cred că am exagerat cu modificările”.

Condiții convenabile pentru Red Bull și Mercedes

Dar la Spa, scena supremă a Formulei 1, monopostul RB20 va fi cu totul altul. De asemenea, faptul că s-a redus prima zonă DRS de la 305 la 230 metri i-ar avantaja. E cunoscut faptul că monoposturile Red Bull funcționează foarte bine cu DRS-ul activat. Va fi folosită probabil o configurație mai veche, cu o apăsare la sol mai redusă, căci traseul e cu totul altul decât cel de la Hungaroring și le vine mănușă monoposturilor Red Bull.

Însă nu numai lor. După cum am văzut la Silverstone, monoposturile Mercedes se comportă admirabil la temperaturi scăzute și pe ploaie și prost la temperaturi ridicate. Și sunt șanse mari de ploaie și temperaturi anunțate de 16-18 grade Celsius. Ferrari va avea o aripă față nouă, pentru o apăsare la sol mai redusă.De asemenea, sunt unele modificări în zona difuzorului.

Reclamă

Reasfaltarea a dus la viteze mai mari

Pirelli trimite aceleași gume ca în precedenții doi ani: C2 (Hard), C3 (Medium) și C4 (Soft). Sectoarele 2 și 3, mai virajate, uzează mult pneurile. Degradarea cauzată de încălzire a pneurilor e de obicei ridicată, dar, după reasfaltarea făcută în iunie, probabil că va fi ușor diminuată. Cu reasfaltarea, s-au acoperit si neregularitățile, ceea ce e o veste bună mai ales pentru cei de la Red Bull. Pirelli a testat noul asfalt acum o lună, în timpul cursei de 24 de ore de la Spa, iar mașinile GT3 au avut timpi mai buni cu 3 secunde față de anul precedent, diferență care ar putea fi mai mare în cazul F1.

Strategie, în general, cu două opriri

De obicei, se fac două opriri la boxe, dar în 2023 Russell, Stroll și Gasly au făcut un singur popas. Majoritatea (13) au pornit cu gume medii, iar 7 cu gume soft, doar Lando Norris a folosit pentru o scurtă perioadă pneurile hard. A catalogat însă ulterior decizia ca fiind una proastă.

Sunt două linii DRS. O intrare la boxe durează aproximativ 23 de secunde. Strategia undercut pe care am văzut-o la McLaren la Hungaroring e folosită aici cu mult succes. Aceasta presupune intrarea la boxe mai devreme decât era programat, pentru a ieși pe un tronson de pistă unde nu trebuie să depășești. Poți ulterior să realizezi tururi rapide și să te plasezi în fața pilotului advers, după ce acesta iese de la boxe.

Înapoi la Homepage
Reclamă
Recomandări

Se califică Manchester City în play-off-ul optimilor Champions League?

Loading ... Loading ...
Citește și:
14:20

Viorel Moldovan, verdict despre Aaron Boupendza. Rapid poate lua 700.000 de euro din transferul atacantului

14:18

LIVE SCOREAC Milan – Parma 1-1 şi Dundee United – Rangers 1-0 se joacă acum. Dennis Man, Valentin Mihăilă şi Ianis Hagi sunt titulari

14:06

Jannik Sinner, mesaj special pentru Darren Cahill, după câştigarea trofeului la Australian Open

13:06

EXCLUSIVVeste uriaşă pentru FCSB şi Gigi Becali, înainte de meciurile cu UTA şi Manchester United

13:04

David Miculescu este fan Manchester United. Dezvăluiri inedite înaintea duelului din utima etapă din Europa League

12:44

EXCLUSIV5 ani de la moartea lui Kobe Bryant! Oscar Robertson: „A fost unul dintre cei mai mari din toate timpurile”

1 Veste uriaşă pentru fanii lui Dinamo! Echipa din Liga 1 se uneşte cu CS Dinamo: „Se semnează actele” 2 Ianis Hagi şi-a decis viitorul! Unde vrea să joace „Prinţul”, după ce-şi va încheia contractul cu Rangers 3 Mircea Rednic a dat de pământ cu Mihai Stoica! Replică devastatoare: „Dacă vrea să fie mai deştept, îi dau diploma mea de inginer!” 4 Surprize uriaşe la Campionatul Mondial de handbal masculin! Două favorite au fost eliminate încă din faza grupelor 5 „E foarte aproape!” Anunțul momentului despre viitorul lui Ianis Stoica! Cu cine semnează atacantul care a refuzat-o pe Dinamo 6 Emil Săndoi, ca şi demis de la Poli Iaşi! Şefii clubului şi-au pierdut răbdarea după înfrângerea cu Hermannstadt
Citește și