Închide meniul

Ferrari pe cai din ce în ce mai mari. Analiza lui Adrian Georgescu, înainte de Marele Premiu al Italiei

Adrian Georgescu Publicat: 30 august 2024, 11:09 / Actualizat: 30 august 2024, 17:27

Reclamă
Ferrari pe cai din ce în ce mai mari. Analiza lui Adrian Georgescu, înainte de Marele Premiu al Italiei

Imagine din timpul unei curse de Formula 1 / Profimediaimages

În Formula 1 a început un weekend fierbinte.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

În primul rând, datorită condițiilor meteo. Sfârșitul de săptămână aduce la Monza temperaturi de 33-35 grade Celsius și probabilitate mică de ploaie.

Aceste condiții, împreună cu reasfaltarea circuitului, vor influența mult desfășurarea Marelui Premiu al Italiei. În plus, s-au schimbat și bordurile, ceea ce a stârnit protestele piloților, și configurația primelor două viraje. Principala linie DRS a fost lungită cu peste 100 de metri, pentru ușurarea depășirilor. Să vedem dacă va avea efect această modificare, căci unghiul aripilor din spate e oricum mic. Noul asfalt este mai moale și mai întunecat decât cel dinainte. Astfel, va reflecta mai puțin radiația soarelui, deci temperatura la nivelul asfaltului ar putea ajunge, spun cei de la Pirelli, la 50 de grade Celsius.

Uzura pneurilor, marea necunoscută

Marea necunoscută rămân anvelopele, un aspect cheie al acestui campionat. Fabricantul de pneuri aduce la Monza specificațiile C3 hard, C4 medium și C5 soft. Câteva grade diferență în regimul de lucru pot schimba enorm comportamentul lor. În condițiile acestea, principala problemă cu care se vor confrunta echipele va fi supraîncălzirea gumelor. Aderența ar trebui să fie crescută față de fosta suprafață.

În al doilea rând va fi un weekend fierbinte pentru că asistăm la o competiție în care e posibil orice.

Reclamă
Reclamă

Pedala la fund!

Cel mai scurt preview posibil la Monza e următorul: ai nevoie de rezistență la înaintare mică și de motor puternic. Dar bineînțeles că e mai complicat de atât.

Echipele care înregistrează viteze mari (Ferrari, Haas) vor fi avantajate. Înclinarea aripii din spate la mașinile Ferrari și Mercedes va fi redusă, la monoposturile Alpine aproape că nu există. McLaren și Aston Martin vor merge pe ceva mai multă apăsare la sol pe puntea din spate.

Cum Ferrari e echipa-gazdă și a avut un reviriment neașteptat în Olanda, azi vom vorbi mai mult despre ei.

Reclamă

Ferrari pe cai din ce în ce mai mari

Echipa italiană a ocupat pole-ul la Monza în ultimii doi ani.

Anul acesta, e cea de-a doua echipă de top (după McLaren) luată prin surprindere, în mod plăcut, de propriile rezultate. E vorba de cursa de la Zandvoort, unde Leclerc a ocupat poziția a treia și a avut un ritm comparabil cu cel al lui Verstappen, iar Sainz, fără upgrade-uri, a ocupat locul al cincilea, după o plecare de pe 10.

Echipa italiană a avut în cursa din Barcelona un upgrade major ratat, care a compromis Marile Premii ulterioare. Mașinile au început să aibă ulterior vibrații. După aceea, nu au introdus upgrade-uri mari, dar e așteptat unul aici, la Monza, care să readucă căluțul cabrat printre așii F1. Va fi introdus un nou pachet aerodinamic și vor fi inovații importante la podeaua mașinii.

La Zandvoort au fost diferențe mari între comportamentul mașinilor în calificări și cel din cursă. În cursă s-au experimentat soluții noi, legate mai ales de interacțiunea cu pneurile, care au dat rezultate. Ca dovadă, uitați-vă la acest grafic, unde se vede că Ferrari a avut cea mai mică degradare a pneurilor medii, cu rezervorul plin, deci în primul stint. Schimbarea de abordare a unor viraje nu a fost simplă, iar Leclerc chiar a avut câteva schimburi de replici destul de dure în timpul Marelui Premiu cu inginerul său de curse.

Cine este agentul schimbării?

Cine ar putea fi principalul agent al schimbării? Se vorbește despre Enrico Gualtieri, cel care a refuzat o ofertă mare de la Aston Martin, pentru a rămâne șef peste departamentul de Power Unit de la Ferrari. Se vorbește mai ales despre influența lui Loic Serra, inginerul francez venit de la Mercedes, după ce a lucrat pentru Michelin și BMW. Serra, care ar trebui teoretic să înceapă activitatea la Ferrari în octombrie, a fost Performance Director la Mercedes. Rolul lui era să armonizeze comportamentele și caracteristicile pneurilor, suspensiilor, motorului și ale pachetului aerodinamic. Sub conducerea lui, Ferrari a studiat schemele de suspensie ale monopostului pentru sezonul viitor.

Va fi McLaren tot principala forță?

Nu e un circuit care să le convină celor de la Mercedes, iar temperaturile ridicate cu atât mai puțin. La Zandvoort au fost testate câteva inovații, dar „săgețile argintii” nu s-au înțeles deloc bine cu gumele.

Nici McLaren nu ar fi favorită, teoretic, dar la cât de bine a arătat team-ul din Woking, e greu să nu-i cotezi astfel. Este cu siguranță mașina cea mai bună pe o gamă largă de circuite. Mai ales că monoposturile lor uzează cel mai puțin gumele, ceea ce, mai ales la Monza, va fi un factor determinant.

Gândiți-vă doar la un aspect. Lando Norris a reușit la Zandvoort cel mai rapid tur al cursei în chiar ultimul, cu pneuri hard, „vechi” de peste 40 de tururi. Și a fost ideea lui, nu a echipei.

Red Bull nu prea îți mai dă aripi

Mașinile Red Bull au fost în ultimii ani rapide la Monza. Max vorbește însă acum despre o mașină „ruptă” între față și spate, care nu reușește niciodată să găsească un echilibru optim între cele două axe. Echipa este nevoită să aleagă între o aderență prea mare pe puntea față sau pe puntea spate, iar asta dezechilibrează mașina. La Zandvoort, dar și în general, de câteva curse încoace, mașina lor suferă de subvirare.

„Nu s-a întâmplat în primele curse, dar ceva din mașină o face să fie din ce în ce mai dificil de pilotat”, a spus Verstappen după ce a terminat în Olanda cu aproape 23 secunde în urma lui Norris. În plus, degradarea pneurilor devine o problemă din ce în ce mai mare.

Verstappen și Perez au testat la Zandvoort diferite soluții, inclusiv o podea folosită în prima parte a sezonului. Soluțiile, deocamdată, nu au funcționat.

Reclamă

Cine va fi campioana de iarnă a Ligii 1?

Vezi rezultatele

Loading ... Loading ...
Citește și:
13:34

„Am stabilit” Sepsi OSK a făcut anunţul despre viitorul lui Denis Ciobotariu. Ce se întâmplă cu transferul la Rapid

13:22

Neluţu Varga i-a decis viitorul lui Dan Petrescu la CFR Cluj după „umilinţa” cu U Cluj

13:06

„Trăiesc de pe o zi pe alta” Mitică Dragomir, tranşant la adresa lui Dorinel Munteanu. Ce sfat i-a dat antrenorului de la Oţelul

12:37

Pep Guardiola a rămas fără energie! Spaniolul a anunţat singurul scenariu prin care ar pleca de la Manchester City

11:55

FCSB, probleme de lot înaintea meciului cu Hoffenheim! Ce jucători nu au făcut deplasarea în Germania: „Nu e uşor”

10:59

FotoFCSB a plecat spre Hoffenheim! Jucătorii campioanei, întâmpinaţi de elfii lui Moş Crăciun pe aeroport

1 FotoCe studii are Kelly Piquet, iubita lui Max Verstappen. Influenceriţa este cu 9 ani mai mare decât cvadruplul campion mondial 2 Zile decisive pentru Marius Şumudică, la Rapid: „Dacă nu bate Buzăul, sunt şanse mari să fie demis” 3 Carlos Sainz, cel mai rapid în testele pentru Williams. Fostul pilot Ferrari l-a întrecut pe Charles Leclerc în sesiunea de la Abu Dhabi 4 România – Polonia 24-29. Tricolorele au încheiat Campionatul European cu o înfrângere. Eşec dureros pentru handbalistele lui Pera 5 Lovitură pentru Şumudică şi Dan Şucu pe piaţa transferurilor! Jucătorul interzis în Giuleşti: „E de domeniul fantasticului!” 6 „Este un tip grozav” Max Verstappen a spus pe cine ar vrea să aibă coechipier din 2025. Ce se întâmplă cu Sergio Perez la Red Bull
Citește și