În Formula 1 a început un weekend fierbinte.
În primul rând, datorită condițiilor meteo. Sfârșitul de săptămână aduce la Monza temperaturi de 33-35 grade Celsius și probabilitate mică de ploaie.
Aceste condiții, împreună cu reasfaltarea circuitului, vor influența mult desfășurarea Marelui Premiu al Italiei. În plus, s-au schimbat și bordurile, ceea ce a stârnit protestele piloților, și configurația primelor două viraje. Principala linie DRS a fost lungită cu peste 100 de metri, pentru ușurarea depășirilor. Să vedem dacă va avea efect această modificare, căci unghiul aripilor din spate e oricum mic. Noul asfalt este mai moale și mai întunecat decât cel dinainte. Astfel, va reflecta mai puțin radiația soarelui, deci temperatura la nivelul asfaltului ar putea ajunge, spun cei de la Pirelli, la 50 de grade Celsius.
Uzura pneurilor, marea necunoscută
Marea necunoscută rămân anvelopele, un aspect cheie al acestui campionat. Fabricantul de pneuri aduce la Monza specificațiile C3 hard, C4 medium și C5 soft. Câteva grade diferență în regimul de lucru pot schimba enorm comportamentul lor. În condițiile acestea, principala problemă cu care se vor confrunta echipele va fi supraîncălzirea gumelor. Aderența ar trebui să fie crescută față de fosta suprafață.
În al doilea rând va fi un weekend fierbinte pentru că asistăm la o competiție în care e posibil orice.
Pedala la fund!
Cel mai scurt preview posibil la Monza e următorul: ai nevoie de rezistență la înaintare mică și de motor puternic. Dar bineînțeles că e mai complicat de atât.
Echipele care înregistrează viteze mari (Ferrari, Haas) vor fi avantajate. Înclinarea aripii din spate la mașinile Ferrari și Mercedes va fi redusă, la monoposturile Alpine aproape că nu există. McLaren și Aston Martin vor merge pe ceva mai multă apăsare la sol pe puntea din spate.
Cum Ferrari e echipa-gazdă și a avut un reviriment neașteptat în Olanda, azi vom vorbi mai mult despre ei.