Atunci când mergi la un interviu de angajare, vei da de întrebări variate. Printre acestea, se numără și cele de mai jos.
Află din acest articol cum să te pregătești. Descoperă mai jos care sunt cele mai comune întrebări. Printre cele mai comune întrebări pe care le poți primi, se numără:
„De ce vrei să lucrezi la noi?”
Ca să răspunzi la această întrebare și să-ți pregătești răspunsuri, cel mai bine este să-ți faci temele de dinainte. Iată câteva moduri în care poți răspunde la această întrebare:
Cum poți ajuta compania să reușească? Citește ce se întâmplă cu compania și industria sa. Și-a schimbat recent ofertele de produse sau de servicii? Cu ce presiuni competitive se confruntă? Ia în considerare acest peisaj și gândește-te: „Ce cunoștințe și experiență am care ar fi deosebit de utile acestui angajator în acest moment?”
Ce succese în carieră din trecut ai putea repeta la această companie? În locurile de muncă anterioare, cum ai îndeplinit sau depășit așteptările angajatorilor? Pentru ce probleme ai jucat un rol major în rezolvare? Ce idei ai introdus care au ajutat compania să economisească bani sau să-și sporească în alt mod profitul? Ce lecții ai învățat pe care le poți aplica în viitor pentru a crea valoare pentru potențialul angajator?
„Ce te motivează la locul de muncă?”
Pentru a răspunde la această întrebare, gândește-te care sunt lucrurile care te motivează, în general, la un loc de muncă – ce te-a motivat până acum să-ți faci treaba bine. Ce te-a motivat să te trezești dimineața cu entuziasm și să fii vesel și dornic de muncă. Iată câteva posibile răspunsuri.
Dorința de a avea rezultate
Împlinirea profesională vine și din motivația de a avea succes, de a avea rezultate bune și de a bifa cu încredere taskurile la finalul zilei. Un posibil răspuns la această întrebare ar putea fi: „Sunt foarte motivat să am rezultate. Îmi place când am un obiectiv concret de atins și suficient timp să dezvolt o strategie pentru a-l îndeplini. La ultimul meu job, obiectivele anuale erau destul de presante, însă am colaborat cu managerul meu și cu restul echipei pentru a face un plan lunar prin care să atingem obiectivele la final de an. A fost provocator, dar mi-a adus satisfacția de a reuși, în echipă.”
Dorința de a oferi o experiență plăcută clienților
Dacă ceea ce îți aduce zâmbetul pe buze este să creezi o experiență bună celor din jur, atunci poate un răspuns potrivit la această întrebare ar fi: „Mereu mi-a plăcut să mă asigur că ofer cel mai bun customer service clienților companiei la care lucrez. Simt că este important, atât pentru mine personal, cât și pentru companie și pentru clienți. Motivația mea de-mi dezvolta constant această abilitate este modul în care am reușit să cresc vânzările la compania mea timp de două trimestre la rând.”
