Ca pilot de Formula 1, se spune că lupta cea mai importantă o porți cu colegul de echipă. Această zicală pornește de la un fapt: singurii piloți care beneficiază de același material de cursă – deci pot fi cu adevărat comparați – sunt cei doi membri ai aceluiași team.
De aceea, având în vedere că suntem exact la jumătatea sezonului 2024 de Formula 1, am tras linia și am adunat performanțele comparate ale colegilor. În această statistică, dacă un pilot nu a terminat cursa, el a fost considerat ca fiind automat clasat în urma colegului de echipă. Dacă niciunul dintre ei nu a terminat cursa, l-am clasat în față pe cel care a petrecut mai mult timp în respectiva cursă.
Nu s-au luat în calcul penalizările care au avut ca rezultat declasarea pe grilă, ci numai prestațiile strict de pe traseu. Unde a fost cazul, am adăugat în paranteză dacă vreunul dintre piloți a obținut pole-positions.
Red Bull
- Calificări: Verstappen – Perez: 12-0 (pole-uri obținute: 8-0)
- Curse: Verstappen – Perez: 11-1 (puncte: 255-118)
- Calificări sprint: Verstappen – Perez: 3-0
- Curse sprint: Verstappen – Perez: 3-0 (pole-uri obținute: 2-0)
McLaren
- Calificări: Norris – Piastri: 9-3 (pole-uri obținute: 1-0)
- Curse: Norris – Piastri: 9-3 (puncte: 171-124)
- Calificări sprint: Norris – Piastri: 2-1 (pole-uri obținute: 1-0)
- Curse sprint: Norris – Piastri: 1-2
Ferrari
- Calificări: Leclerc – Sainz: 7-4 (pole-uri obținute: 1-0)
- Curse: Leclerc – Sainz: 5-5 (puncte: 150-146 + 6 Bearman)
- Calificări sprint: Leclerc – Sainz: 1-2
- Curse sprint: Leclerc – Sainz: 2-1
Mercedes
- Calificări: Russell – Hamilton: 10-2 (pole-uri obținute: 2-0)
- Curse: Russell – Hamilton: 8-4 (puncte: 111-110)
- Calificări sprint: Russell – Hamilton: 2-1
- Curse sprint: Russell – Hamilton: 2-1
Aston Martin
- Calificări: Alonso – Stroll: 7-5
- Curse: Alonso – Stroll: 8-4 (puncte: 45-23)
- Calificări sprint: Alonso – Stroll: 1-2
- Curse sprint: Alonso – Stroll: 1-2
RB
- Calificări: Tsunoda – Ricciardo: 9-3
- Curse: Tsunoda – Ricciardo: 7-4 (puncte: 20-11)
- Calificări sprint: Tsunoda – Ricciardo: 1-2
- Curse sprint: Tsunoda – Ricciardo: 1-2
Haas
- Calificări: Hulkenberg – Magnussen: 8-3
- Curse: Hulkenberg – Magnussen: 10-1 (puncte: 22-5)
- Calificări sprint: Hulkenberg – Magnussen: 1-2
- Curse sprint: Hulkenberg – Magnussen: 1-2
Alpine
- Calificări: Ocon – Gasly: 8-4
- Curse: Ocon – Gasly: 7-5 (puncte: 3-6)
- Calificări sprint: Ocon – Gasly: 2-1
- Curse sprint: Ocon – Gasly: 2-1
Williams
- Calificări: Albon – Sargeant: 11-0
- Curse: Albon – Sargeant: 8-2 (puncte: 4-0)
- Calificări sprint: Albon – Sargeant: 1-2
- Curse sprint: Albon – Sargeant: 1-2
Sauber
- Calificări: Bottas – Guanyu: 11-1
- Curse: Bottas – Guanyu: 7-5 (puncte: 0-0)
- Calificări sprint: Bottas – Guanyu: 2-1
- Curse sprint: Bottas – Guanyu: 1-2
Câteva observații
Verstappen e pur și simplu în altă ligă față de Perez. Olandezul a obținut, în 12 curse, mai mult de dublul punctelor realizate de mexican. Când Perez s-a clasat mai bine, a fost pentru că Max a abandonat. Parcă ar pilota mașini diferite. Exemplul din Marele Premiu al Austriei, unde Perez a terminat cu 17 secunde în urma lui Max, deși acesta a avut o pană de cauciuc și o penalizare de zece secunde, este grăitor.
La echipele urmăritoare, balanța dintre coechipieri este mult mai echilibrată. Leclerc și Sainz (Ferrari) au obținut 150, respectiv 146 puncte, în timp ce Russell și Hamilton (Mercedes) sunt despărțiți de un singur punct. Hamilton, mai vârstnic, nu mai poate face tururi la fel de rapide în calificări ca pe vremuri, dar reușește să livreze performanță pe întinderea unui Mare Premiu. Și la McLaren situația e relativ echilibrată.
Un alt pilot care și-a depășit net colegul este Nico Hulkenberg (Haas). O situație interesantă este la Alpine, unde Ocon a avut, până acum, performanțe mai bune decât Gasly. Cel de-al doilea are însă mai multe puncte. Una dintre explicații este că în Canada Ocon l-a lăsat în față pe Gasly, după ce a ascultat un ordin venit de la boxe. Per total, Ocon a fost mai blând și cu materialul de cursă, căci Gasly deja a depășit numărul de motoare, turbine, MGU-H, MGU-K (4) alocate pentru un sezon.
La echipele mici, Bottas s-a dovedit net superior lui Guanyu, dar numai în calificări. La Williams, Albon i-a fost net superior colegului său Sargeant, atât în calificări, cât și în curse. Sargeant nu a primit însă decât în ultimul timp același material de concurs.
- Yuki Tsunoda, interogat în pijamale la sosirea în SUA! Cum era japonezul să rateze Marele Premiu din Las Vegas: „Aproape că am fost trimis acasă”
- Sergio Perez şi-a parcat monopostul în faţa unui hotel din Las Vegas. Reacţia fabuloasă a valetului când s-a trezit cu volanul în mână
- Formula 1 revine la Antena 1! Cursa din Las Vegas, difuzată duminică, de la 08.00, la Antena 1 poate stabili campionul mondial din 2024!