A treia victorie din cariera lui Lando Norris (McLaren) a fost una obținută într-o manieră categorică, într-o cursă pe care a condus-o de la cap la coadă. Numai punctul pentru cel mai rapid tur i-a scăpat. Acesta a fost cucerit in extremis de Ricciardo, aflat, probabil, la ultima cursă de F1 din carieră. Australianul a intrat special la boxe în penultimul tur pentru a lua gume soft. A revenit apoi pe circuit și a obținut punctul suplimentar. Norris, care la Monza, fără să fie sfătuit de echipă, a obținut punctul dedicat turului celui mai rapid în ultimul ocol al pistei, n-a mai avut de data această timpul de reacție necesar.
Un weekend impecabil pentru Norris
Englezul a reușit ceea ce nu a izbutit deseori în acest sezon: să ia un start foarte bun și să rămână la conducerea cursei la sfârșitul primului tur. Și n-a fost doar asta. Pentru a se pune la adăpost de un eventual undercut al adversarului său la titlu, aflat pe poziția a doua în cursă, Max Verstappen (Red Bull), în primele tururi Lando a rulat foarte rapid. Avantajul lui a crescut constant.
De aceea, când Max a intrat la boxe în turul 30 pentru a schimba pneurile medii cu unele hard, Norris avea un avantaj uluitor de aproape 30 de secunde. Exact în această perioadă Lando a transmis la standuri că era posibil să fi atins parapetul, dar nu au fost urmări grave. Ca urmare, un tur mai târziu, când Norris a revenit pe traseu după schimbul său de cauciucuri, era în continuare cu peste 24 de secunde înaintea lui Max.
Max a schimbat decisiv înaintea calificărilor
Pe întreaga durată a weekend-ului, monopostul MCL38 s-a dovedit cea mai bună mașină din F1. Echilibrată pe ambele axe, stabilă în toate tipurile de curbe, rapidă. Mașina lui Max a arătat însă rău în timpul antrenamentelor.
Puțini și-ar fi imaginat atunci că olandezul va cuceri a doua zi poziția secundă pe grila de start și apoi în cursă. Verstappen a acuzat o totală lipsă de aderență pe ambele punți, spunând că mașina alunecă prin viraje, mai ales prin cele de viteză redusă. Acest comportament a fost cauzat de faptul că Red Bull nu a reușit să găsească setarea corectă a suspensiilor pentru a intra intervalul de funcționare optimă a anvelopei. Dacă pe puntea din față gumele încă nu intrau în temperatura cerută, pe cea din spate ele erau deja supraîncălzite.
Ca urmare, Verstappen a fost mai lent decât Lando Norris cu aproape o secundă în cea de-a treia sesiune de antrenamente.
Un veșnic compromis pentru Red Bull
Dar dintre toate configurațiile testate de olandez și de echipa sa – și din cele încercate de Perez -, au ales varianta cea mai puțin proastă, căci una bună n-au avut la dispoziție. Ca de obicei în cea de-a doua parte a sezonului, Max Verstappen s-a dovedit un as al minimizării pagubelor. Lupta lui în cursă a fost mai degrabă cu Piastri; Norris a mers șnur. Max știa că dacă englezul mergea fără greșeală, nu putea să-l prindă.
În Q3, sesiune în care coechipierul Perez nu a ajuns, lui Verstappen i s-a anulat un tur foarte bun, din cauza accidentului lui Sainz. Astfel, olandezul, asemenea altor piloți, a avut la dispoziție o singură tentativă de-a realiza un tur rapid. A reușit, în aceste condiții, un timp cu doar 203 sutimi de secundă mai slab decât cel al lui Norris și obținerea poziției secunde pe grilă.
