Cursa din Las Vegas este ultima venită în calendarul Formulei 1 și reprezintă un fel de “best of” al sezonului.
E circuit stradal, asemenea celor de la Albert Park, Baku sau Monaco. Cu toate acestea, în singura cursă disputată aici, în 2023, s-a depășit mult. De ajutor au fost și cele trei linii drepte lungi, din primul și cel de-al treilea sector, două dintre ele terminându-se prin viraje în unghi drept.
O cursă atipică
Turul ocupă poziția secundă în ceea ce privește lungimea turului, după legendarul Spa-Francorchamps. Sunt 6,2 kilometri de asfalt care a fost așternut anul trecut pentru a transforma o suprafață denivelată într-una potrivită curselor de acest tip. Această operațiune a costat peste 80 milioane de dolari. Celebra Las Vegas Strip, unde se află cele mai importante cazino-uri, e parte din cea mai lungă linie dreaptă. La sfârșitul acesteia, anul trecut, Carlos Sainz (Ferrari) a atins 366 kilometri pe oră.
Nu în ultimul rând, e cursă de noapte, trend care cunoaște un succes din ce în ce mai mare, aidoma curselor din Abu Dhabi, Singapore, Bahrain, Qatar sau Arabia Saudită.
Încasări foarte mari în Las Vegas
Trendul cel mai important pe care îl urmează acest Mare Premiu îl reprezintă însă încasările. În ediția inaugurală, acest eveniment a generat mai multe venituri fiscale decât orice alt eveniment din istoria orașului, inclusiv concertele lui Elvis. Impactul economic total al Marelui Premiu din Las Vegas a fost estimat la 1,5 miliarde de dolari. Statisticile spun că “turistul F1” venit în Sin City cheltuiește de 3,6 ori mai mult decât un turist obișnuit, cu o durată medie a vizitei de 4 zile, perioadă în care cheltuiește peste 4.000 de dolari.
Creșterea încasărilor de anul trecut de 25% ale gigantului media Liberty, care deține Formula 1, s-a datorat, în mare parte, acestei noi intrări în calendar. Săptămâna cursei a adus 16 miliarde de reacții în social media, adică mai mult de dublul populației Globului.
Luptă strânsă pentru titlul la constructori
În ceea ce privește șansele la titlu, lucrurile sunt destul de clare în întrecerea piloților. Sunt 62 de puncte între Max Verstappen și Lando Norris (McLaren) și doar trei weekend-uri de cursă rămase de disputat. Ca urmare, Max Verstappen (Red Bull Racing) poate deveni campion mondial dacă învinge aici, indiferent de ce s-ar întâmpla în weekend-urile din Qatar și Abu Dhabi.
Lando Norris se prezintă în capitala mondială a jocurilor de noroc cu o șansă foarte mică la victorie. Triumful neașteptat al lui Max din Brazilia a redus șansele lui Norris de la 23,4% la doar 3,8%. În schimb, lupta la constructori este una foarte interesantă. McLaren e în frunte, cu 593 puncte, apoi Ferrari (557) și Red Bull (544). Aici, se anunță o luptă foarte strânsă între cei de la McLaren, care pornesc aici cu prima șansă, și Ferrari.
- Max Verstappen poate câştiga titlul mondial la Marele Premiu din Las Vegas! Toate scenariile în duelul cu Lando Norris
- Cine îi va lua locul lui Sergio Perez, după încheiarea contractului cu Red Bull. Anunțul care a luat prin surprindere Formula 1
- Lando Norris a dezvăluit cum a fost afectată prietenia cu Max Verstappen de lupta la titlu: „Poate întrebați la sfârșitul anului!”