Închide meniul

Piastri a greșit, Norris a speculat. Concluziile lui Adrian Georgescu după Marele Premiu al Marii Britanii

Publicat: 7 iulie 2025, 8:33 / Actualizat: 7 iulie 2025, 12:00

Comentarii
Piastri a greșit, Norris a speculat. Concluziile lui Adrian Georgescu după Marele Premiu al Marii Britanii

Podium Marele Premiu al Marii Britanii / Profimedia

Piastri a greșit. Întrebarea numărul 1 după Marele Premiu al Marii Britanii e dacă penalizarea lui Oscar Piastri trebuia dată. În opinia mea, da. Australianul a frânat prea brusc.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Stewarzii care au luat decizia sunt Nish Shetty, Mathieu Remmerie, Richard Norbury și Vitantonio Liuzzi. Între virajele 14 și 15, Oscar a aplicat o forță de frânare de 59,2 psi, decelerând de la 218 kilometri pe oră la 52. A încălcat astfel articolul 55.15 din Regulamentul Sportiv, care spune că pilotul aflat în urma mașinii de siguranță ”trebuie să aibă o viteză care să nu implice frânări bruște ori alte manevre care să-i pună în pericol pe ceilalți piloți, din momentul în care luminile de avertizare ale mașinii de siguranță au fost stinse”. Piastri a afirmat că frânarea a coincis cu momentul în care mașina de siguranță a stins luminile, dar pe filmare se vede altceva. În plus, se întâmpla pe o pistă încă udă, deci ar fi trebuit să fie mai precaut.

Prin comparație, forța de frânare aplicată de Russell în Canada, în regim de safety car, în fața aceluiași Verstappen, a fost de 30 psi, adică jumătate.

Martin Brundle spunea la Sky că ”în mod evident, Oscar a vrut să scoată pneurile lui Max din temperatură”. Poate de aceea olandezul a pierdut aderența în virajul imediat următor. Sau poate a fost o greșeală de pilotaj, nu putem ști.

Max a riscat mult

Pentru că suntem aici, trebuie remarcată totuși evoluția lui Verstappen. Sâmbătă, înaintea calificărilor, a decis să riște și să parcurgă sesiunea cu o mașină având o apăsare la sol foarte redusă. Această setare permite atingerea unor viteze mari pe liniile drepte, dar face controlul mașinii în virajele rapide – de pildă, în secțiunea Maggots – Becketts- Chapel – foarte dificil. Turul lui din Q3 a fost formidabil, iar fără acea răsucire pe asfalt Max ar fi fost probabil pe podium. Pista udă a făcut însă pilotarea unui monopost astfel setat aproape imposibilă.

Reclamă
Reclamă

Chiar și Hülkenberg i-a spus, elegant, după cursă, lui Piastri că, în momentul în care australianul a frânat în spatele mașinii de siguranță, a fost cât pe ce să lovească mașinile dinaintea sa.

Poate că o penalizare de 5 secunde ar fi mai potrivită pentru această infracțiune, având în vedere că pilotul pedepsit cam pierde orice șansă la victorie. Grila de pedepse a FIA prevede însă 10 secunde și cu asta mergem mai departe.

A greşit McLaren?

Când doi se ceartă, evident, al treilea câștigă. Lando Norris a fost din nou omul potrivit la locul potrivit. Piastri a fost ceva mai rapid decât el, atât în calificări, cât și în cursă. Lando a capitalizat însă când a trebuit, cum a trebuit.

Reclamă

Ar fi trebuit McLaren, dacă era de părere că pedeapsa primită de Oscar a fost nemeritată, să le ceară piloților să schimbe ordinea din cursă?

Nu. Ar fi fost o greșeală. Cei de la McLaren au depus plângerea în sprijinul lui Piastri, nu însă și în defavoarea lui Norris. Să intervii ulterior și să repari o posibilă nedreptate făcând încă una, de-abia asta ar fi fost ciudat. Iar ceea ce a fost de lăudat la echipa papaya a fost tocmai faptul că și-a lăsat piloții să concureze unul împotriva celuilalt.

Ce se întâmplă cu Ferrari?

Mișcarea îndrăzneață a unor piloți de a schimba intermediarele cu pneuri slick în timpul turului de formare nu a dat rezultate. Numai că Russell a recuperat ulterior și a obținut un punct, în timp ce Leclerc a terminat pe 14. Hamilton, cu ceva mai mult noroc, ar fi putut însă urca pe podium.

Ferrari avusese însă un weekend bun. Leclerc și Hamilton fuseseră foarte rapizi în antrenamente și păreau echipa a doua, după McLaren. Noua podea părea a da rezultate bune. Însuși Andrea Stella numise Ferrari drept echipa cea mai puternică, în afara McLaren.

Evoluția lor slabă a fost mai degrabă rodul greșelilor de strategie și al celor individuale, atât în calificări, cât și în cursă. În plus, SF-25 nu se descurcă deloc bine pe piste ude. Există însă și o problemă tehnică, iar aceasta-i afectează pe Leclerc și Hamilton mai ales în calificări. ”În calificări avem probleme, mai ales în Q2 și Q3. Ne confuntăm cu ceva din interiorul mașinii. Problema nu e legată de echilibru, nici de aderență”, a afirmat Leclerc. Se spune că este vorba de modurile de funcționare ale motorului. Mai ales pe circuite de viteză, cum e Silverstone, în modul de funcționare necesar pentru calificări, propulsorul se încălzește excesiv.

Nico, în sfârşit!

În încheiere, câteva vorbe despre Nico Hülkenberg. Germanul deținea nedoritul record de a lua startul în 239 de Mari Premii fără a urca vreodată pe podum. Ieri, s-a reparat această nedreptate. Scriu ”nedreptate” pentru că Nico a fost în vreo două rânduri foarte aproape de a urca pe un podium, dar a avut un ghinion cumplit. În plus, una e să urci pe podium când pilotezi pentru Mercedes, McLaren, Ferrari sau Red Bull, alta e când o faci pentru Force India, Sauber și Haas.

Înapoi la Homepage
Comentarii


Reclamă

Ce va face FCSB la primul meci european al sezonului, cu Inter Club d'Escaldes?

Vezi rezultatele

Loading ... Loading ...
Citește și:
Reclamă
23:55 8 iul.
Chelsea e prima finalistă a Mondialului Cluburilor! Londonezii au învins Fluminense cu o dublă a lui Joao Pedro
23:38 8 iul.
FCSB – Inter Club d’Escaldes, LIVE VIDEO. Campioana României debutează în noul sezon de Liga Campionilor!
23:25 8 iul.
Mircea Lucescu a interzis manelele la echipa naţională: “Eu am nevoie de raţiune, de gândire”
23:20 8 iul.
Dennis Man, blocat de Parma! Amănunte din interior despre transferul ratat. Mircea Lucescu a făcut totul public
22:51 8 iul.
Cu ce probleme se va confrunta Costel Gâlcă. Avertismentul lui Daniel Pancu: “E asimilat cu Steaua sau FCSB”
22:48 8 iul.
Întrebat despre conflictul dintre Steaua şi FCSB, Mircea Lucescu a propus o schimbare în fotbalul românesc!
1 Gigi Becali a tăiat bugetul academiei FCSB: “La revedere! N-am nevoie de 50 de lei de la părinţi” 2 EXCLUSIVCum arată echipa de start a FCSB-ului la duelul cu Inter Club d’Escaldes, din Liga Campionilor! 3 Daniel Pancu i-a făcut praf pe tricolorii U21: “Să-i ferească Dumnezeu să-i mai prind la vreo echipă” 4 Suma uriaşă pe care a plătit-o Universitatea Craiova pentru Al-Hamlawi! Ce salariu va avea palestinianul 5 VIDEOAdrian Mititelu le-a decis soarta lui Juan Bauza şi Vladislav Blănuţă! Anunţul şefului de la FCU Craiova 6 Gigi Becali, mesaj direct pentru Adrian Mititelu! Ce spune despre transferurile lui Juan Bauza şi Blănuţă
Citește și