Intuiția exprimată în articolul de preview al cursei a fost bună: Oscar Piastri chiar a fost pilotul de urmărit în Marele Premiu al Ungariei. A reușit să câștige prima sa cursă în Formula 1.
Performanța lui cea mai interesantă și cea mai grăitoare e însă următoarea: Oscar e singurul pilot de pe grilă care a parcurs toate tururile în acest sezon, până în acest moment. Singurul fără niciun abandon. Asta, în doar cel de-al doilea sezon al său de Formula 1. La 23 de ani. Și este primul învingător de Mare Premiu de F1 născut în acest mileniu.
Anul trecut, cel în care a debutat în “Marele Circ”, australianul a avut doar 3 abandonuri din 22 de curse: dintr-o defecțiune a sistemului electric (Bahrain), acroșaj cu Sainz, fără să fi fost vina lui (Belgia), acroșaj cu Ocon, din nou nu prea a fost vina lui (SUA).
Să mai amintim că Oscar e doar al șaselea pilot care a câștigat titlul de Formula 2 (sau GP2) din sezonul de debut.
După părerea mea, este pilotul de Formula 1 cu cea mai bună creștere din ultimele două sezoane. Acumulează experiență, e constant, e rapid fără a se grăbi, nu aruncă vina, e un jucător de echipă. La anul va fi și mai bun, o să vedeți.
Furiosul Max
Marele învins este, evident, Max Verstappen. Pe care l-am auzit toți cum dădea vina prin radio pe toată lumea pentru mașina nepusă la punct, pentru strategia proastă, ironizând, exagerând, ceea ce l-a determinat chiar și pe inginerul lui de cursă, Gianpiero Lambiase, să califice comportamentul lui drept “copilăresc”.
Cumva însă, cu toate exagerările, Max are dreptate. El își face treaba, dar mulți dintre colegii de echipă nu. S-a văzut cum, pe un astfel de circuit, virajat, fără prea multe pasaje de viteză, într-o cursă disputată pe o temperatură ridicată, mașinile Red Bull nu țin pasul cu monoposturile McLaren și au ajuns să se lupte cu cele Mercedes.
Strategia celor de la Red Bull nu a fost bună. Pe un traseu unde se știe că depășirea e greu de executat, Max s-a pomenit de două ori în spatele vechiului său rival, Lewis Hamilton. Depășirea nu presupune doar timp pierdut și riscuri, dar și o uzură suplimentară de pneuri, ceea ce e total contraindicat la Hungaroring.