Închide meniul

Barcelona, punctul de cotitură

Adrian Georgescu Publicat: 21 iunie 2024, 11:55 / Actualizat: 21 iunie 2024, 12:57

Reclamă
Barcelona, punctul de cotitură

Barcelona, punctul de cotitură

Getty Image

Cursa din Barcelona deschide un „triple header”, adică un grupaj de trei săptămâni în care vom avea cursă în fiecare duminică: în Spania, în Austria și în Marea Britanie. După trei curse ale căror configurații nu au avantajat echipa Red Bull – Imola, Monaco, Montreal – , acest „triple header” este mult mai pe placul formației din fruntea clasamentului.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Faptul că urmează multe curse într-un interval scurt – trei curse în trei săptămâni și cinci curse în șase săptămâni – face ca MP al Spaniei să fie un moment propice pentru introducerea de către echipe a unor upgrade-uri. Cursa din Barcelona e unul dintre punctele de cotitură ale sezonului.

Barcelona, punctul de cotitură

Cei de la Red Bull au anunțat introducerea unui nou pachet aerodinamic. Configurația traseului nu cere ca mașinile să încalece prea mult vibratoarele, aceasta fiind una dintre problemele mari cu care s-au confruntat monoposturile Red Bull la Monaco. De asemenea, pot folosi suspensii mai rigide, ceea ce servește mult sistemului gândit de Adrian Newey.

La cursa din Miami, McLaren a introdus un pachet substanțial de îmbunătățiri care și-au arătat eficiența. Aceste upgrade-uri vor continua în fiecare dintre cursele acestui „triple header”.

Și la Mercedes au fost făcute schimbări importante în zona centrală a aripii anterioare. Russell a folosit acest update aerodinamic în Monaco, în Canada l-a avut și Hamilton. O podea cu o configurație nouă va fi folosită în MP al Spaniei.

Reclamă
Reclamă

Ferrari va avea, de asemenea, o nouă podea și vor exista modificări aerodinamice la aripa posterioară a monoposturilor. Scuderia ar fi trebuit să introducă acest al doilea pachet aerodinamic în Marea Britanie, dar au accelerat ritmul pentru a dispune de ele în Spania. Țelul principal este de a îmbunătăți performanța monopostului SF-24 în zonele de frânare și în intrările în viraje.

Cei de la Red Bull au reclamat o posibilă abatere de la regulament a aripilor din față folosite de Ferrari și McLaren, care ar fi prea flexibile, la viteze mari ieșind din normele admise. Cel puțin deocamdată, această acuză nu s-a dovedit valabilă. Conform regulamentului, aripile din față nu trebuie să se deformeze mai mult de 3 milimetri sub sarcini de 60 de Newtoni aplicate în diferite zone.

Până în 2022 pe această pistă se desfășurau, în februarie, testele dinaintea începerii sezonului, dar aceste sesiuni s-au mutat apoi pe traseul din Sakhir. Pentru 2025 urmează ca acest loc să fie stabilit, dar se pare că majoritatea echipelor preferă în continuare Bahrainul.

Reclamă

Traseul este un mix foarte echilibrat de viraje strânse, medii și rapide, cu o linie dreaptă lungă, urmată de o zonă de frânare. Sunt două zone DRS, pe respectiva linie dreaptă, și după virajul al nouălea. Se depășește greu la Barcelona, de aceea în 2007 Hermann Tilke a redesenat ultimele două viraje, creând o șicană, pentru a „strânge” mai mult mașinile în acea zonă și a favoriza depășirea la sfârșitul liniei drepte. Decizia a fost criticată de fani și configurația originală a traseului a fost restabilită.

Cauciucurile sunt supuse la Barcelona unei uzuri mari, ceea ce a determinat Pirelli să nominalizeze cele mai dure pneuri din gama de uscat: C1 (Hard), C2 (Medium) și C3 (Soft). Pneurile cele mai solicitate sunt cele de partea stîngă. Asfaltul e foarte abraziv și oferă o aderență medie. Vor fi cel puțin două opriri la boxe, tocmai din cauza uzurii mari a pneurilor.

Încă de la prima cursă de F1 organizată aici, în 1991, s-a lăsat cu scântei. Nigel Mansell (Williams) a avut un duel memorabil pe lunga linie dreaptă a circuitului cu Ayrton Senna (McLaren), după o luptă la start cu un pilot tânăr: Michael Schumacher.

În 1996, Michael Schumacher a obținut aici prima sa victorie pentru Ferrari și una dintre cele mai frumoase din carieră, pe o ploaie torențială. A fost o demonstrație extraordinară de control a mașinii. Germanul a avut probleme la start, apoi a început să realizeze timpi cu 3 secunde pe tur mai buni decât cei ai adversarilor.

Pilotul german este și recordmanul absolut al victoriilor pe acest circuit: 6.

Reclamă

Cine se va impune în El Clasico?

Vezi rezultatele

Loading ... Loading ...
Citește și:
14:49

”Cea mai mare amenințare”. Ce au scris jurnaliștii scoțieni despre Daniel Bîrligea, înainte de Rangers-FCSB

14:43

Răzvan Lucescu şi-a aflat pedeapsa după scandalul de la derby-ul cu AEK! Sancţiune dură pentru antrenorul român

14:29

Ce cotă poate avea FCSB pentru o victorie cu Rangers, pe Ibrox. Gazdele, favorite certe

14:12

Fernando Alonso va pilota cursa 400 în carieră, la Marele Premiu al Mexicului, live pe AntenaStars şi în AntenaPLAY

14:07

Xavi Hernandez, dorit de Manchester United. Clubul ar fi început negocierile cu fostul antrenor al Barcelonei

13:55

România a urcat pe locul 43 în clasamentul FIFA

1 Ianis Hagi a marcat din corner chiar de ziua lui! Motivul pentru care a fost trimis iar la Rangers B 2 VIDEOVezi golul din corner marcat de Ianis Hagi 3 Reacţia scoţienilor după ce Ianis Hagi a marcat din corner sub privirile antrenorului lui Rangers, înainte de meciul cu FCSB 4 Gestul făcut de Istvan Kovacs care i-a „înnebunit” pe Rudiger şi Vinicius. Reacţia imediat a spaniolilor 5 Foto„Adevărul nu a fost spus!” Gerard Pique, discurs vehement la 2 ani după despărţirea de Shakira 6 Darius Olaru, pe lista de transferuri a lui Rangers. Ce au spus scoţienii despre căpitanul de la FCSB: ”Ar putea fi tentat”
Citește și