Cursa din Barcelona deschide un „triple header”, adică un grupaj de trei săptămâni în care vom avea cursă în fiecare duminică: în Spania, în Austria și în Marea Britanie. După trei curse ale căror configurații nu au avantajat echipa Red Bull – Imola, Monaco, Montreal – , acest „triple header” este mult mai pe placul formației din fruntea clasamentului.
Faptul că urmează multe curse într-un interval scurt – trei curse în trei săptămâni și cinci curse în șase săptămâni – face ca MP al Spaniei să fie un moment propice pentru introducerea de către echipe a unor upgrade-uri. Cursa din Barcelona e unul dintre punctele de cotitură ale sezonului.
Barcelona, punctul de cotitură
Cei de la Red Bull au anunțat introducerea unui nou pachet aerodinamic. Configurația traseului nu cere ca mașinile să încalece prea mult vibratoarele, aceasta fiind una dintre problemele mari cu care s-au confruntat monoposturile Red Bull la Monaco. De asemenea, pot folosi suspensii mai rigide, ceea ce servește mult sistemului gândit de Adrian Newey.
La cursa din Miami, McLaren a introdus un pachet substanțial de îmbunătățiri care și-au arătat eficiența. Aceste upgrade-uri vor continua în fiecare dintre cursele acestui „triple header”.
Și la Mercedes au fost făcute schimbări importante în zona centrală a aripii anterioare. Russell a folosit acest update aerodinamic în Monaco, în Canada l-a avut și Hamilton. O podea cu o configurație nouă va fi folosită în MP al Spaniei.
Ferrari va avea, de asemenea, o nouă podea și vor exista modificări aerodinamice la aripa posterioară a monoposturilor. Scuderia ar fi trebuit să introducă acest al doilea pachet aerodinamic în Marea Britanie, dar au accelerat ritmul pentru a dispune de ele în Spania. Țelul principal este de a îmbunătăți performanța monopostului SF-24 în zonele de frânare și în intrările în viraje.
Cei de la Red Bull au reclamat o posibilă abatere de la regulament a aripilor din față folosite de Ferrari și McLaren, care ar fi prea flexibile, la viteze mari ieșind din normele admise. Cel puțin deocamdată, această acuză nu s-a dovedit valabilă. Conform regulamentului, aripile din față nu trebuie să se deformeze mai mult de 3 milimetri sub sarcini de 60 de Newtoni aplicate în diferite zone.
Până în 2022 pe această pistă se desfășurau, în februarie, testele dinaintea începerii sezonului, dar aceste sesiuni s-au mutat apoi pe traseul din Sakhir. Pentru 2025 urmează ca acest loc să fie stabilit, dar se pare că majoritatea echipelor preferă în continuare Bahrainul.
