Max a dat chix la final. Pentru un weekend de curse, piloții au la dispoziție un număr limitat de gume. Ei primesc două seturi de anvelope hard (marcate cu alb), trei seturi de cauciucuri medii (marcate cu galben) și opt de gume soft (marcate cu roșu). În plus, au la dispoziție gume intermediare (verzi) și cauciucuri pentru pistă udă (albastre). Piloților care ajung în sesiunea a treia de calificări li se pune la dispoziție un set suplimentar de gume soft.
Echipele trebuie să folosească foarte atent aceste anvelope și să le chivernisească. Unii sacrifică sesiunea de calificări, pentru a avea mai multe opțiuni în cursă. Alții, dimpotrivă, aleg guma mai rapidă în calificări, încercând să se califice cât mai sus pe grilă.
Strategii diferite de a păstra seturi de pneuri
De pildă, Leclerc (Ferrari) a avut o abordare interesantă și diferită de a majorității celorlalți. Barcelona e o pistă pe care se fac, de obicei, două opriri la boxe, deci se folosesc trei seturi de pneuri (din cel puțin două specificații diferite). Leclerc (la fel au procedat și cei doi piloți Haas, anume Ocon și Bearman) a făcut calificările folosind doar soft-uri, păstrând două seturi de anvelope medii pentru cursă.
De ce? Pentru că guma medie oferea cele mai bune performanțe în ceea ce privește rezistența la deteriorare și intrarea în temperatură. Monegascul a dorit să aibă, în cursă, cât mai multe opțiuni la dispoziție. Ceilalți piloți din fruntea cursei, la momentul startului, aveau la dispoziție câte un set nou de gume hard, medii, respectiv soft.
Mașina de siguranță a schimbat totul
La Barcelona, din 2023 încoace nu s-a mai rulat în spatele unui Safety Car. Rareori se iese în decor aici. Pana de motor suferită însă de Antonelli în turul 55 a schimbat destinul acestei curse. (Această pană ar trebui să le dea de gândit celor de la Mercedes, după ce Russell și Alonso au avut defecțiuni asemănătoare la Monaco).
Ordinea în acel moment era: 1. Piastri (soft), 2. Norris (soft) – la 3,5 secunde, 3. Verstappen (soft), la 2,66 secunde, 4. Leclerc (medium), la 15,77 secunde, 5. Russell (soft), la 3,98 secunde. Dacă nu s-ar fi petrecut acea neutralizare, nu s-ar mai fi intrat la boxe.
Dar acel Safety Car a schimbat datele problemei. Toți piloții din frunte au mai schimbat o dată anvelopele în spatele safety-car-ului. Cei doi piloți McLaren au optat pentru pneuri soft uzate.
Au greșit cei de la Red Bull?
Aici, după părerea mea, Red Bull a făcut o greșeală care i-a costat nu doar victoria, ci și o grămadă de puncte. De ce l-au chemat pe Verstappen în turul 55 (din 66) la boxe? Olandezul nu mai avea nicio altă variantă decât gumele hard. De aici și mirarea lui: ”Ce anvelope sunt astea? De ce mi-ați pus gume hard?”. Simplu, doar alea mai erau noi.
