Verstappen este incredibil de adaptabil. Sunt momente în care în care trebuie să-i dai celui mai bun ce este al lui. Când intri într-o cursă de pe poziția a 17-a și o termini pe locul întâi, la aproape 20 de secunde în fața celui de pe poziția secundă, ești un mare pilot. Ba mai mult, obții și punctul pentru cel mai rapid tur.
Bineînțeles, se pot evoca argumente de conjunctură. Că dacă accidentul lui Colapinto nu s-ar fi petrecut în turul 32, ci două-trei tururi mai târziu, după ce Max ar fi intrat și el la boxe să schimbe pneurile, avantajul lui Lando Norris nu s-ar fi evaporat. Că a plouat. Că în acest weekend, la Interlagos au fost fluturate mai multe steaguri roșii decât în Moscova în 1917.
Numai că istoria nu se scrie la condițional-optativ, ci la indicativ. Da, ploaia a schimbat radical datele problemei, în toate privințele. Însă brambureala a fost aceeași pentru toată lumea.
De ce Max?
Este Max un pilot agresiv? Da. Înjură? Oho! Încearcă el să fie, măcar o secundă, plăcut ori simpatic? Deloc. Este un „bad boy” veritabil.
Dar este el cel mai bun pilot de pe grilă? Îmi pare rău pentru suporterii celorlalți piloți, dar printre ei nu există, în prezent, un altul capabil de o asemenea cursă. Am scris „în prezent” căci Lewis Hamilton și Fernando Alonso, ceilalți doi multipli campioni mondiali, sunt către sfârșitul carierelor lor.
Este Lando Norris la fel de bun? Îmi place personalitatea lui, faptul că a făcut progrese evidente în acest sezon, faptul în care nu a presat pentru a primi susținerea lui Piastri și multe alte lucruri. Dar nu e.
Când colegul de echipă este nevoit, de două ori într-un weekend, să-ți cedeze poziția, atunci poate că nu meriți titlul mondial. Lando va fi cândva campion, sunt sigur de asta, dar în acest an, în care a beneficiat de cea mai bună mașină în cea mai mare parte a sezonului, nu a fost cel mai bun pilot.
Nu ajunge să spui – și să crezi – că „astăzi doar am avut ghinion, iar ceilalți au avut noroc”. Nu e așa. Un om nu trebuie să fie deștept, inspirat, norocos, etc…., mereu de-a lungul vieții sale, ci doar în unele momente. La fel, există câteva clipe cruciale de-a lungul unui weekend de cursă în care un pilot trebuie să aibă reacții prompte și potrivite.
