În cei 75 de ani de existență ai Formulei 1, au existat piloți cu mult potențial, dar pe care norocul i-a ocolit cu desăvârșire. Iată-i pe campionii ghinionului.
Chris Amon
Despre el, colegii de generație spuneau că era printre cei mai buni piloți; putea fi campion mondial cel puțin o dată și a avut ocazia să câștige multe curse. Până la urmă, nu a câștigat nici măcar una din 96 de starturi în F1, de-a lungul a 14 sezoane, în care a adunat 5 pole positions. Amon deține recordul pentru cei mai mulți constructori diferiți pentru care a concurat un pilot, 13 la număr.
Despre neo-zeelandez, Mario Andretti spunea că era atât de ghinionist, încât, dacă s-ar fi făcut cioclu, oamenii ar fi încetat să moară.
Jean Alesi
A avut 32 de podiumuri, dar o singură victorie. În 1990, deși avea o ofertă fermă de la Williams, a ales Ferrari. Williams a dominat apoi prima jumătate a anilor ’90, în timp ce Ferrari a mers din eșec în eșec. În 1995, după cinci sezoane slabe la Ferrari (când a obținut și victoria respectivă), Jean a semnat cu Benetton, echipa care domina în acea perioadă Formula 1. A făcut practic schimb de locuri cu Michael Schumacher. Ce s-a întâmplat apoi? Ferrari a urcat încet-încet, Benetton a coborât, la fel și șansele lui Alesi la o altă victorie.
Sir Stirling Moss
Englezul a fost de cinci ori vicecampion mondial și niciodată campion. Cel mai aproape de titlu s-a aflat în 1958. Atunci, Marele Premiu al Portugaliei s-a ținut în Porto, pe piatră cubică, printre stâlpi de iluminat public, peste borduri și capace de canal. Moss (Vanwall) îl depășise cu un tur pe Mike Hawthorne (Ferrari), când l-a văzut pe acesta ieșit de pe traseu, pe pământ. Moss a așteptat să vadă dacă Hawthorn poate reveni și, alături de acesta, le-a făcut semne comisarilor de traseu să nu intervină, pentru ca Hawthorn să nu fie descalificat. Hawthorn a reintrat în cursă și a obținut locul al doilea, după Moss. După cursă, comisarii au vrut să-l descalifice pe Hawthorn pentru că ar fi pilotat în direcția opusă sensului normal de rulare. Stirling Moss, ca martor ocular, a depus mărturie în favoarea rivalului său, căruia i-au fost acordate punctele.
Două Mari Premii mai târziu, Mike Hawthorn a devenit campion mondial, cu un punct înaintea lui Stirling Moss. Acesta nu a regretat niciodată ajutorul dat prietenului și rivalului său.
Fernando Alonso
Îl putem așeza pe spaniol în acest top? Eu zic că putem.
Deși a fost de două ori campion mondial, ibericul putea câștiga de încă trei ori titlul suprem în Formula 1. În 2007, a fost la un punct în urma lui Raikkonen (Ferrari) și la egalitate cu colegul său de la McLaren, Hamilton, pe care conducerea echipei l-a favorizat de-a lungul sezonului. În 2010 și 2012, pe când era la Ferrari, a pierdut lupte strânse cu Vettel (Red Bull). În 2010, Alonso s-a străduit timp de multe tururi, în ultima cursă a anului, să treacă de Petrov (Renault). Cursa în cauză, cea de la Abu Dhabi, a fost pierdută din cauza erorilor de strategie ale celor de la Ferrari.
