Lando a demarat perfect în sezon. Marele Regizor a fost darnic cu noi la Melbourne: ne-a dăruit o cursă de început de an palpitantă, cu atâtea schimbări și variații, mereu la limita fluturării steagului roșu. A câștigat Lando Norris, după o cursă impecabilă, în care a demonstrat constanță, stăpânire de sine, capacitatea de a genera viteză, protejând în același timp gumele.
Testele din presezon, antrenamentele și calificările au arătat-o clar. Avantajul pe care formația din Woking îl are față de competitoare a crescut față de sfârșitul anului trecut.
McLaren are un avantaj destul de mare
Cursa nu a demonstrat-o într-o la fel de mare măsură, pentru că a plouat. Iar când plouă, Verstappen primește un set suplimentar de aripi, iar noi speranța unor dispute memorabile. Amintiți-vă de felul în care Max a trecut, în primul tur, pe exterior, de Piastri. Este o aderență pe care numai el reușește să o găsească, așa cum a făcut-o, de atâtea ori, la ieșirea din S-ul Senna de la Interlagos, pe ploaie. A fost ajutat, adevărat, și de intrarea ceva mai rapidă în temperatură a pneurilor.
Altfel, MCL39, monopostul McLaren de anul acesta, este, în acest moment, de departe cel mai bun de pe grilă. Se vede asta nu doar din viteza pură pe care o obține, cât mai ales din cât de puțin uzează cauciucurile. În 27 de tururi, la jumătatea cursei, Verstappen avea aproximativ 14 secunde în urma piloților McLaren, toți având intermediare. Din momentul în care pneurile mașinilor McLaren au început să intre în zona optimă de funcționare, Max a pierdut, așadar, în medie, jumătate de secundă pe tur.
Lando a demarat perfect în sezon
Lando Norris a pilotat fără greșeală. A arătat că, deocamdată cel puțin, e liderul de maturitate al echipei. Este pentru prima oară în cariera lui și lider al clasamentului general. La cum arată lucrurile, e foarte posibil să rămână astfel ceva timp.
- Aici se uită românii tot anul. Vezi toate antrenamentele și cursele de Formula 1, cele mai tari meciuri din NBA și NHL, meciurile României live exclusiv din 2025. Până pe 31 Martie, ai AntenaPLAY la doar 5.99eur/lună. Prinde oferta.
Lando a reușit să reziste presiunii exercitate din spate, extrăgând constant viteză fără a uza pneurile. În timpul primului stint, pe intermediare, a fost pus sub presiune de către colegul său, Oscar Piastri. Apoi, spre sfârșitul cursei, de către Max Verstappen, britanicul având atunci, atenție!, gume hard, iar olandezul medii.
Piastri a pierdut șansa la victorie în turul al 44-lea, cînd o rafală bruscă de ploaie i-a plesnit pe piloții McLaren, aflați în frunte, la secunde bune în fața plutonului. Norris a redresat pe loc monopostul, Oscar a ieșit cu greu din iarbă și doar când era prea târziu.
Ferrari, quo vadis?
Să nu neglijăm niciodată capacitatea celor de la Ferrari de a folosi tesla în moduri necorespunzătoare. Adaptarea strategiei lor la schimbarea condițiilor meteorologice de tip ploaie / uscat e recunoscută ca fiind slabă. La Melbourne, Hamilton nu a reușit mult timp să-i depășească pe Albon și pe Tsunoda și încă pare să se adapteze la noua mașină. Și nu e vorba numai de materialul de cursă, ci și de adaptarea la noua echipă. Lewis a colaborat la Mercedes timp de 12 ani cu Peter Bonnington, zis „Bono”. Acum, sudarea relației cu noul inginer, Riccardo Adami, va mai dura. În timpul cursei, nervozitatea englezului din dialogurile cu boxele a fost evidentă.

Tsunoda, mult peste Lawson
Oare cei de la Red Bull Racing au ales bine anul trecut pilotul pe care să-l promoveze? E drept, colaborarea dintre Honda și Red Bull se va încheia la finele acestui sezon, iar sprijinul producătorului nipon pentru Yuki era un atu important.
Dar prima cursă a lui Lawson a fost neașteptat de slabă. Nu doar pentru că a abandonat, dar și ritmul de cursă a lăsat de dorit. În același timp, cu o mașină inferioară, fostul lui coleg de la RB a rulat foarte bine, după ce s-a calificat pe poziția a cincea. Doar ghinionul care te poate ridica sau coborî în astfel de curse l-a făcut să termine în afara punctelor.
Antonelli: excepțional!
După cum am mai scris, dintre toți „rookies” din F1, în 2025 mizez pe Antonelli și poate pe Bortoleto. În cursa de debut, Kimi the Second a ocupat locul al patrulea, după ce a luat startul, într-o cursă extrem de dificilă, de pe poziția a 16-a. Mai ales, într-o cursă pe care, dintre șase „rookies”, doar el și fostul coleg de la Prema Racing din F2, Ollie Bearman, au reușit să o termine. Dacă debutul lui Bearman de anul trecut de la Ferrari a fost încununat cu un loc 7, Antonelli s-a clasat la Melbourne imediat în vecinătatea podiumului.
De-abia aștept, peste niște ani, să-l văd pe Antonelli luându-i locul lui Hamilton și la Ferrari!