Închide meniul

Russell, ce păcat! Opinia lui Adrian Georgescu după Marele Premiu al Belgiei

Adrian Georgescu Publicat: 29 iulie 2024, 8:40 / Actualizat: 29 iulie 2024, 11:13

Reclamă
Russell, ce păcat! Opinia lui Adrian Georgescu după Marele Premiu al Belgiei

Russell, ce păcat! Opinia lui Adrian Georgescu după Marele Premiu al Belgiei

George Russell, după Marele Premiu al Belgiei / Profimedia

Poți să ții cu Mercedes, poți să ții cu Ferrari sau cu McLaren, cu oricine în Formula 1, dar după ce George Russell pierde o asemenea victorie la Spa, nu poți spune decât: ce păcat!

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Pentru că englezul a reușit o cursă formidabilă în Belgia, pe cel mai frumos circuit de Formula 1. În turul 11 a intrat la boxe și a schimbat gumele de specificație medii cu cele hard. În turul 26, văzând că uzura gumelor e mai mică decât se așteptau, englezul a cerut celor de la boxe schimbarea strategiei: “Think about the one stop”. Cu zece tururi înaintea finalului, Russell era programat să intre pentru al doilea schimb, dar el alesese deja să riște.

Russell a ratat o victorie mare

E foarte greu, în F1, să menajezi pneurile. E și mai greu să fii rapid în timp ce menajezi pneurile. Cel mai greu e să nu fii depășit pe niște pneuri extrem de uzate. Mai ales în fața colegului de echipă, septuplu campion mondial, “încălțat” cu gume mult mai proaspete. Și mai ales pe un circuit precum acesta, unde se depășește mult și relativ ușor.

Dar George Russell a reușit această extraordinară – și mai puțin vizibilă – performanță. Probabil, recenta reasfaltare a pistei  a jucat și ea un rol. La mijlocul plutonului, Alonso a reușit și el aceeași performanță, ocupând locul al optulea.

Weight a minute!

Pentru ca, după cursă, la cîntărirea monopostului, acesta să fie cu 1,5 kilograme mai ușor decât limita legală admisă, de 798 kilograme. (Povestea în detaliu este aici). Așa a ajuns Lewis Hamilton, inițial furios că echipa nu a dorit o strategie cu o singură oprire și pentru el, să câștige Marele Premiu al Belgiei. Russell a ratat o victorie mare.

Reclamă
Reclamă 4

Era fezabilă această strategie, care nu fusese ințial luată în calcul? Cu siguranță! Reasfaltarea din iunie a schimbat datele problemei, iar scurtarea primei linii DRS, despre care am scris vineri, a făcut ca depășirile să fie mai greu de făcut.

Risipitorii

Trebuie să vorbim și despre McLaren. Au pierdut, iar, pe mâna lor.

Este a n-a oară când formația britanică risipește puncte, fie alegând strategii nepotrivite, fie făcând greșeli individuale. De ce nu pot fi eficienți în momentele-cheie? Probabil e lipsa rutinei pe care doar victoriile repetate ți-o dau.

Reclamă

În antrenamentele de vineri, desfășurate pe uscat, monoposturile McLaren au arătat bine: au fost rapide în toate tipurile de curbe. Mai mult, în alergările cu mult combustibil la bord, degradarea pneurilor a fost mică. Marea provocare a pistei de la Spa, fiind foarte diversă, cu viraje strânse, medii și de viteză, este de a găsi un echilibru în setări pentru toate aceste zone. Dacă pregătești mașina pentru apăsare mare la sol, ai stabilitate în virajele lente, dar viteza pe linie dreaptă va avea de suferit. Și invers.

Greșelile McLaren

Chiar și în cel de-al treilea antrenament, pe pistă udă, Norris și Piastri au fost rapizi. Apoi, înaintea calificărilor, cei de la McLaren au făcut două greșeli. Prima: nu au modificat setarea mașinilor, pregătită pentru rularea pe uscat, știind că a doua zi aveau să alerge pe o pistă uscată. A doua: au ales pentru Q3, pe o pistă udă, dar în curs de uscare, ultimul set nou de pneuri intermediare. Acestea nu s-au dovedit cele mai potrivite pentru viteza cerută.

S-au calificat astfel pe poziția a patra (Norris) și a cincea (Piastri), mult sub posibilități. Sperau însă că a doua zi vor putea face depășiri pe un traseu unde acestea sunt, în general, posibile. Mai ales că pregătiseră pentru puntea-spate o aripă cu apăsare la sol mai redusă, prioritizând viteze mari la sfârșitul liniilor drepte.

Surpriza Mercedes

Cei de la Mercedes au mers pe alt drum. Inițial, au făcut modificări aerodinamice în zonele laterale ale podelei și la difuzor și au mers și ei pe o apăsare ceva mai redusă pe puntea din spate. Timpii lor de vineri nu au fost buni, mai ales în FP2. Nimeni nu și-ar fi imaginat atunci că vor domina cursa.

Apoi, înaintea calificărilor, după tururi realizate pe simulator, au decis să renunțe la upgrade-uri și să prioritizeze stabilitatea mașinii în viraje. Cât despre temperatură, nu au fost 55-60 de grade Celsius la suprafața pistei, ca la Hungaroring, dar nici 20-24, ca la Silverstone. În ziua cursei, temperatura la nivelul asfaltului a fost de aproximativ 40 de grade, iar asta le-a priit mai mult decât ei înșiși se așteptau. Au găsit mix-ul perfect între aderență și viteză, iar Hamilton și Russell au fost neașteptat de rapizi.

Perez, ca funcția sinus

Un alt subiect interesant este Sergio Perez. Dacă mexicanul va rămâne cel de-al doilea pilot de la Red Bull se va decide în câteva zile. Evoluția lui la Spa a fost sinusoidală. Era cât pe ce să nu prindă Q3. Doar o mică eroare a lui Albon în Q2 a făcut ca Sergio să prindă cel de-al zecelea timp, la o diferență de doar 3 miimi de secundă. Apoi, în Q3, Perez a realizat cel de-al treilea timp al sesiunii și a plecat de pe poziția a doua. În cursă, a mers sub așteptări, ocupând locul 5. A realizat totuși cel mai rapid tur al cursei, la chiar ultima oportunitate.

Lando nu se regăsește

Cum-necum, deși declasat cu zece poziții pe grilă, Max și-a făcut “planul”: a terminat în fața concurentului direct. Lando se îndepărtează pe zi ce trece de titlul mondial. La el starturile proaste și căutarea scuzelor tind să devină un obicei. Nu poți  să zici: “Am abordat primul viraj prea larg de teamă să nu mă ciocnesc” și “Primul viraj mi-a distrus toate șansele”. Acestea nu sunt declarații de campion mondial. Mai ai totuși 835 de viraje înainte și cea mai bună mașină la dispoziție.
După cum, după vacanța de vară, mai are 10 curse la dispoziție să demonstreze ce poate.

Mercedes, o nouă forță

Intrăm în vacanța de vară cu o constatare. Red Bull a dominat începutul de sezon, iar McLaren mijlocul. Chiar dacă Russell a ratat o victorie mare, Mercedes a câștigat totuși trei din ultimele patru curse. Aceasta anunță cam cât de disputate vor fi celelalte zece rămase.

Se califică FCSB în turul 3 preliminar al Ligii Campionilor?

Loading ... Loading ...
Citește și:
11:06

Verdictul lui Mihai Rotaru după ce Dan Petrescu l-a înjurat pe Marcel Bîrsan! Ce ar fi făcut milionarul în locul arbitrului

10:40

„Am fost mazilit să nu ajung comandant” Acuzaţii dure la adresa clubului CSA Steaua: „Nu se dorește să se intre în legalitate”

10:32

„Sfâşietor” George Russell a oferit prima reacţie după descalificarea din Marele Premiu al Belgiei! Promisiunea britanicului

10:09

Rivalii lui David Popovici au prefaţat finala la 200m liber, la Jocurile Olimpice 2024: „Se pare că pe el trebuie să îl batem”

10:07

Un judoka algerian a ratat greutatea la 73 kg pentru a nu înfrunta un sportiv israelian! El a fost descalificat

9:45

David Popovici, mare favorit să cucerească medalia de aur! Ce cote oferă casele de pariuri pentru victoria românului

1 VIDEOIsack Hadjar a câştigat cursa principală de Formula 2 din Belgia, LIVE în AntenaPLAY 2 VIDEOCallum Voisin a câştigat cursa principală din Formula 3, LIVE în AntenaPLAY! Prema Racing a cucerit titlul la constructori 3 UPDATEŞoc total! George Russell a fost descalificat la Marele Premiu al Belgiei. Hamilton, învingător 4 Team România la Jocurile Olimpice 2024 – ziua 2. Bernie Szocs, victorie de senzaţie. David Popovici, în finală la 200 m liber 5 FotoFiica lui Cristi Săpunaru a împlinit 19 ani! Căpitanul Rapidului, mesaj plin de emoţie pentru Alessia Săpunaru: „Asta să ştii!” 6 David Popovici s-a calificat în finala la 200 de metri liber, cu cel mai bun timp. Românul, favorit la medalia de aur
Citește și