Închide meniul

Dans pe sârmă, noaptea, la Singapore. Analiza lui Adrian Georgescu

Adrian Georgescu Publicat: 20 septembrie 2024, 9:33

Dans pe sârmă, noaptea, la Singapore. Analiza lui Adrian Georgescu

Marele Premiu din Singapore - Profimedia Images

În acest weekend, Formula 1 accelerează din nou pe un circuit stradal. Unul însă foarte diferit față deceea ce am avut săptămâna trecută. După vitezele mari de la Baku, urmează virajele lente de la Marina Bay.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

“E greu să și respiri”

Temperaturile ridicate, umiditatea mare, numărul mare de viraje, denivelările și înălțimea destul demare a vibratoarelor, toate acestea duc la epuizare fizică. Temperaturile din interiorul cockpit-uluipot atinge 60 de grade Celsius, iar umiditatea poate depăși 70%. În aceste condiții, organismul unui pilot se luptă să elimine apa. După cum explica Nico Rosberg, “centurile de siguranță sunt foartebine strânse, așa că e greu să și respiri”. De cinci ori acest Mare Premiu a ajuns la durata maximă regulamentară, de două ore.

Este un traseu foarte tehnic, destul de denivelat. Anul acesta vor fi 4 linii DRS, încă una fiind adăugată prin modificarea configurației între virajele 14 și 16. În ciuda acestui fapt, rămâne unul dintre cele mai virajate trasee. Numai la Jeddah, Abu Dhabi și Baku sunt mai multe curbe față de cele19 de aici, dar pistele respective au lungimea turului mai mare de 4,94 kilometri. Tracțiunea la ieșirea din curbe, mai ales din cele de viteză redusă, este esențială aici pentru succesul unei depășiri.

Patru zone DRS și 19 viraje

Se depășește totuși destul de greu, iar adăugarea celei de-a patra zone DRS probabil că nu vaschimba acest fapt. Dintre cele 14 Mari Premii disputate până acum la Marina Bay, nouă au fost câștigate de către pilotul plecat din pole-position. Mașinile vor fi setate tot pentru o apăsare mare lasol, după cum o arată primele imagini de la Marina Bay.

O altă necunoscută față de ediție din 2023 este reasfaltarea în patru zone. În general, turnarea unuinou înveliș asfaltic aduce o suprafață mai moale de rulare și o aderență schimbată.

Reclamă
Reclamă

Este un circuit clasic de o singură oprire. Pirelli va livra componentele sale cele mai moi: C3 – hard,C4 – medium și C5 – soft. Majoritatea piloților încep cu un tren de cauciucuri medii, pe care îl schimbă spre turul 30 cu unele hard. Aceasta este strategia spre care vor înclina toți, mai ales că amai avut loc o modificare importantă. Viteza în linia boxelor a fost micșorată de la 80 km/h la 60km/h. Astfel, timpul total petrecut la o oprire la boxe va crește până spre treizeci de secunde. Ostrategie cu două opriri la boxe poate fi luată în calcul doar în cazul apariției pe circuit a mașinii de siguranță, fie ea reală sau virtuală. Eveniment care are loc destul de des, având în vedere faptul cănu prea există spații de degajare.

Diferența de fus orar, o problemă pentru piloți

Lumina artificială este o altă încercare la care sunt supuși piloții, deși fiecare reflector se află într-o carcasă cu formă gândită special pentru zona circuitului în care este amplasată. Reflectoarele sunt plasate la 4 metri unul de celălalt, la o distanță de 10 metri deasupra pistei. Deși luminozitatea este mai mare decât în cazul în care cursa s-ar desfășura pe timp de zi, în cazul în care plouă, strălucirile luminii artificiale pe asfaltul ud i-ar putea orbi pe piloți. După cum o arată prognoza, e posibil săplouă duminică la Singapore.

Un alt adversar al piloților este diferența de fus orar. Pentru întâia oară Formula 1 vine aici din Azerbaidjan, după un zbor de aproximativ nouă ore. Toată lumea continuă să funcționeze pe fusul orar european. Asta înseamnă că merg la culcare când soarele răsare, la 6 dimineață, că se trezesc și-și iau micul dejun în jurul orelor 14:00. Întreg organismul e dat peste cap și trebuie “reprogramat” în doar câteva zile.

Reclamă
Înapoi la Homepage
Reclamă

Este Istvan Kovacs cel mai bun arbitru român din istorie?
Loading ... Loading ...
Citește și:
Reclamă
20:45

Gloria Bistriţa a promovat dramatic în Liga a 2-a, după loviturile de departajare. Care sunt celelalte echipe promovate

20:12

Barcelona, tot mai aproape de primul transfer al verii. Catalanii vor plăti 25 de milioane de euro

19:41

Daniel Oprița, mesaj dur după ultimatumul primit de la comandantul clubului Steaua: “Nu sunt dator!”

19:36

Adevăratul motiv pentru care Karlo Muhar a refuzat-o pe FCSB şi a semnat cu CFR Cluj. Nu partea financiară l-a interesat

19:18

Ce jucător de la FCSB l-a surprins pe Mihai Pintilii: “Mamă, de unde a apărut? La început era pe lângă”

19:00

Andrei Prepeliță este noul antrenor de la Unirea Slobozia! Contractul semnat de tehnician

1 Dinamo forţează transferul unui jucător din Liga 1. Noua ţintă a lui Zeljko Kopic a fost şi pe lista FCSB-ului 2 UPDATEOFICIAL Liviu Ciobotariu e noul antrenor al Petrolului 3 Gigi Becali, ultimele detalii despre transferul lui Dennis Politic la FCSB: “Asta e oferta finală” 4 Gigi Becali s-a înţeles cu Hermannstadt pentru jucătorul de la FCSB: “Ajunge mare fotbalist” 5 Gigi Becali a reacționat după ce a auzit că Dan Șucu ar vrea un jucător de la FCSB 6 Alexandru Musi s-a înţeles cu Dinamo. Dennis Politic, tot mai aproape de transferul la FCSB
Citește și