Marea provocare de la Austin este pista. Una foarte complexă, ce reprezintă un test pentru echipele tehnice și pentru piloți.
Configurația pare un adevărat „Best of…” al celor mai interesante sectoare aparținând unor circuite clasice. De pildă, primul viraj aduce o urcare destul de pronunțată, cu mai multe trase posibile, precum Curba Remus de la Spielberg. Succesiunea de viraje de la 3 la 6 seamănă foarte bine cu secțiunea Maggotts/ Becketts de la Silverstone. La fel, secțiunea dintre virajele 12 și 15 aduce cu ultimele viraje de la Hockenheim, iar virajele deschise 16, 17, 18 amintesc de o secțiune de pe Istanbul Park.
Traseul texan este unul pe care se fac multe depășiri. Numai anul trecut au fost 78. Linia standurilor e destul de scurtă și o oprire „costă” doar 20,3 secunde, în medie. Pirelli va aduce componentele C2 (Hard), C3 (Medium) și C4 (Soft).
Sectoare cu configurații foarte diferite
Cele trei sectoare ale pistei au configurații diferite între ele. Solicită mașinile, cerând un echilibru dinamic și mai ales compromisuri în setare. (Sursă foto)
T1 este dominat de viraje rapide, cu o succesiune rapidă de schimbări de direcție care necesită o mașină extrem de reactivă. O setare mai rigidă a suspensiei ar fi de dorit în această zonă, căci pentru precizia direcției și stabilitate. Asta necesită însă diverse compromisuri în celelalte secțiuni ale pistei. Cum ar fi cel de-al treilea sector, caracterizat de curbe de viteză medie și joasă, zonă în care tracțiunea mecanică devine elementul fundamental. Aici, propulsorul Mercedes folosit de echipa cu același nume și de McLaren oferă un avantaj, mai ales în cazul team-ului din urmă. Nici Ferrari nu stă rău la acest capitol. Și monoposturile Red Bull au un comportament bun la ieșirea din virajele lente și medii.
Problema eficienței aerodinamice este un alt aspect crucial pe această pistă , în special pe linia dreaptă lungă din T2. Aici, rezistența la înaintare trebuie redusă cât mai mult, pentru a asigura o viteză maximă mare. De aici și necesitatea găsirii unui compromis între secțiunile care cer o apăsare mare la sol și cele unde se rulează cu viteză mare.
Ondularea asfaltului, altă problemă
O altă caracteristică a traseului texan este ondularea excesivă a asfaltului în unele zone. Cauza principală e natura instabilă a solului argilos, care se extinde și se contractă la variațiile de temperatură. Aceste neregularități pot deteriora elementele aerodinamice și podeaua mașinii. Anul trecut, Max Verstappen, câștigătorul ultimelor trei ediții ale cursei, declara că traseul de la Austin nu i se pare a fi la standardul unui circuit de F1.
Multe secțiuni ale pistei au fost reasfaltate, pentru a mai netezi din asperități. Acest lucru s-a întâmplat între virajele 9 și 12, respectiv 16 și 3.