Închide meniul

Vulpea și câinii! Adrian Georgescu analizează Marele Premiu al Spaniei

Adrian Georgescu Publicat: 24 iunie 2024, 8:55 / Actualizat: 25 iunie 2024, 14:30

Vulpea și câinii! Adrian Georgescu analizează Marele Premiu al Spaniei

După calificări, Max Verstappen ofta: „Gata, avansul nostru în fața celorlalte echipe s-a dus. - Profimedia Images

După calificări, Max Verstappen ofta: „Gata, avansul nostru în fața celorlalte echipe s-a dus. Mașina McLaren e mai rapidă”. Așa e, diferența de performanțe între monopostul Red Bull și mașinile concurente s-a diminuat serios. Poate ierarhia celor mai rapide mașini chiar s-a inversat, cine știe? Numai că, voit sau nu, Max uita de un factor decisiv: el însuși. În primul rând el a făcut diferența în Marele Premiu al Spaniei.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

În prima cursă a sezonului, vă reamintesc, Max i-a bătut pe rivali, după cum spun piloții, “cu ceasul de la gară”. A terminat cu 24 de secunde în fața următorului pilot (evident, altul decât coechipierul Perez). Acum, a fost nevoie de mult mai mult efort pentru a se impune.

Unde a pierdut Lando? În primul rând la start, după cum chiar el recunoaște. Nu numai pentru că a luat un start slab. Paradoxal, dacă s-ar fi preocupat mai puțin să-l blocheze pe Max și ar fi încercat mai degrabă să se mențină aproape de el, probabil ar fi câștigat această cursă. Căci apariția surprinzătoare a lui Russell în față l-a încetinit mult pe Lando.

Asta e diferența între un multiplu campion mondial și un pilot foarte bun. Max s-a folosit de tot ce s-a putut, a făcut diferența când a trebuit, apoi pur și simplu nu a mai făcut greșeli. A controlat cursa tot timpul, exact cum a făcut-o și în Canada. Imediat ce l-a depășit pe George Russell în turul al treilea, în numai două treimi de tur, Max ieșise deja din intervalul de o secundă necesar folosirii DRS-ului. Pur și simplu zbura. După cum spuneau comentatorii Sky, pilotul Red Bull a plecat în cursă cu un tren de pneuri deja puțin uzate, deci acestea au intrat și mult mai repede în temperatură.

Prin contrast, Lando Norris s-a chinuit să treacă de George Russell. Comunicarea radio dintre boxele McLaren și Lando e sugestivă. “E posibil să-l prindem pe Russell în turul acesta” i-au zis la un moment dat cei de la boxe. „Eu cred că trebuie să-l prindem pe Max“ a replicat Lando.

Reclamă
Reclamă

Dar pe cine să prinzi? Max era deja departe. Pentru a recupera, cei de la McLaren au încercat să stea mai mult pe circuit până să schimbe întâia oară pneurile soft cu cele medii. Numai că această strategie, bună dacă lucrurile ar fi decurs conform planului inițial, a făcut ca Lando Norris să fie nevoit să depășească mulți piloți. Iar asta înseamnă timp pierdut.

Până în turul al 35-lea, când Lando a reușit să treacă de Russell, după o luptă superbă, s-a scurs mai bine de jumătate de cursă. În tot acest răstimp, Norris a tot pierdut mici crâmpeie de secundă.

Mecanicii de la boxe au făcut și ei diferența. Verstappen a pierdut la schimbarea pneurilor 1,9 + 2,8 = 4,7 secunde. Lando Norris a pierdut 2,4 + 3,6 = 6 secunde. Iată încă aproape o secundă și jumătate pusă ca “buffer zone” de Verstappen între el și urmăritor.

Reclamă

În turul al 45-lea, Verstappen a intrat la boxe și atunci boxele i-au transmis lui Lando: “Acum e șansa noastră”. Dar șansa zburase demult. Când a intrat el însuși la boxe pentru al doilea schimb, Lando reușise să pună doar 17 secunde între el și Verstappen. Insuficient. Avea nevoie de cam 25.

Când a ieșit din nou pe traseu, era cu 6,8 secunde în urma lui Verstappen. Faptul că s-a apropiat de olandez în ultimele zece tururi nu a însemnat mare lucru. Verstappen nu a fost niciodată în pericol și și-a permis să nu forțeze.

Cât de bun e Max? Uitați-vă la ce face, aproximativ cu același monopost, Sergio Perez. E adevărat, Max beneficiază, la unele curse, de unele upgrade-uri pe care colegul nu le are, dar diferența între performanțe e enormă. Perez se bate pentru puncte cu mașinile Alpine, în timp ce Max câștigă curse. Este ca în jocul “vulpea și câinii”, care se poartă pe tabla de șah. Vulpea e singură și trebuie să-i deruteze pe cei patru câini care încearcă să o încolțească. Câinii au o strategie câștigătoare, trebuie doar să aibă răbdare și să nu greșească.

Numai că, în Formula 1, “vulpea” are o inteligență aparte și nu greșește. Cursa din Barcelona, cu toată gama de viraje, de la lente la rapide, cu asfaltul ei care uzează rapid cauciucurile, a fost doar un preview despre cât de spectaculoasă urmează să fie partea a doua a sezonului.

Înapoi la Homepage
Reclamă

Este Istvan Kovacs cel mai bun arbitru român din istorie?
Loading ... Loading ...
Citește și:
Reclamă
18:52

EXCLUSIVCostel Gâlcă, negocieri intense cu Dan Şucu! Dezvăluiri de la discuţiile pentru preluarea celor de la Rapid

18:18

Charles Leclerc, replică pentru Max Verstappen! Olandezul a vrut penalizarea pilotului de la Ferrari

18:11

VideoMax Verstappen a fost penalizat cu 10 secunde în Marele Premiu al Spaniei! Cursă de coşmar pentru olandez

18:04

Oscar Piastri, în culmea fericirii! Dezvăluiri după victoria de la Barcelona: “E foarte distractiv”

17:44

VIDEOOscar Piastri a câştigat Marele Premiu al Spaniei! Max Verstappen a fost penalizat 10 secunde

17:34

EXCLUSIVCristi Chivu, lăudat la scenă deschisă: “Toată lumea îi vedea retrogradaţi pe cei de la Parma”

1 VIDEOOscar Piastri a câştigat calificările Marelui Premiu al Spaniei! Podiumul, completat de Norris şi Verstappen 2 FotoLuis Enrique, omagiu emoţionant pentru fiica lui decedată după ce a câştigat Liga Campionilor cu PSG! 3 FotoReacţia iubitei lui Istvan Kovacs după ce arbitrul român a condus de la centru finala Ligii Campionilor! 4 Costel Gâlcă s-a înţeles cu Dan Şucu şi urmează să o preia pe Rapid. Îl va înlocui pe Marius Şumudică în Giuleşti 5 Mesajul FRF pentru Istvan Kovacs! Au reacţionat imediat după finala PSG-Inter+Gestul arbitrului din finalul meciului 6 EXCLUSIVDenis Alibec a spus cum l-a convins Gică Hagi să semneze cu FCSB. Ce înţelegere a făcut cu Gigi Becali: “Am căzut de acord”
Citește și