Închide meniul

Aston Martin sunt cei mai buni dintre cei slabi! Adrian Georgescu, concluzii despre sezonul avut de echipa lui Alonso şi Stroll

Adrian Georgescu Publicat: 23 decembrie 2024, 10:59 / Actualizat: 23 decembrie 2024, 16:00

Aston Martin sunt cei mai buni dintre cei slabi! Adrian Georgescu, concluzii despre sezonul avut de echipa lui Alonso şi Stroll

Fernando Alonso şi Lance Stroll/ Profimedia

Aston Martin sunt cei mai buni dintre cei slabi. În 2023, Aston Martin termina anul pe poziția a cincea în clasamentul constructorilor. Numai 22 de puncte îi separau de formația din poziția a patra, dar la 260 în fața echipei de pe locul al șaselea, Alpine. Aston a înregistrat 8 clasări pe podium, dintre care două locuri secunde, toate pentru Alonso, care a terminat anul pe poziția a patra în topul piloților.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

În 2024, echipa a terminat tot pe poziția a cincea, dar la 374 puncte în spatele Mercedes, echipa de pe locul al patrulea. Și cu doar 29 de puncte în fața următoarei clasate, aceeași Alpine.

Își va depăși vreodată Aston Martin condiția de “the best of the rest”? Va obține curând prima victorie? Va intra în “clubul celor mari”?

Are ași în mânecă, dar mâneca e scurtă

Sintetizând, Aston Martin îl are pe cel mai bun designer – Adrian Newey, pe cel mai bun specialist în motoare – Andy Cowell, omul sub conducerea căruia Mercedes a câștigat tot ce se putea câștiga între 2014 și 2019. Iar aceștia sunt doar doi dintre tehnicienii reputați din F1 care au ales Aston Martin. Mai sunt Enrico Cardile (Chief Technical Officer, fost la Ferrari), Dan Fallows (director tehnic, fost la Red Bull), Bob Bell (Executive Director – Technical, fost la Renault) și mulți alții. În noiembrie, Fallows a fost îndepărtat din postul de director tehnic, lăsându-i locul lui Bell.

Deloc de neglijat e faptul că, după ce au folosit tunelul de vânt al celor de la Mercedes, Aston Martin are unul nou și modern. Mai mult, începând din 2026, l-ar putea avea și pe cel mai bun pilot. Deși Max Verstappen are contract cu Red Bull până la sfârșitul lui 2028, el are și clauze de ieșire care i-ar permite să părăsească echipa dacă nu e mulțumit de mașină. Cealaltă pistă posibilă pentru Max, Mercedes, pare din ce în ce mai îndepărtată.

Reclamă
Reclamă

De ce ar veni Max

Iar Max a avut anul acesta multe motive de nemulțumire legate de materialul de concurs. În plus, din 2026 Honda se va muta de la Red Bull la Aston Martin.

Fostul pilot de F1 Juan Pablo Montoya susține că Max are toate motivele de îngrijorare față de motorul pe care Red Bull îl dezvoltă alături de Ford și care va echipa monoposturile începând din 2026. Ce spune columbianul, în primul rând, este că echipa va pierde unul dintre cele mai bune propulsoare din F1, care va fi înlocuit cu unul nou și netestat în competiții.

Mașina a fost greșită

În plan tehnologic, problemele care au afectat Aston Martin au fost aceleași pe care le-au întâmpinat și celelalte echipe. Datele din tunelul arodinamic și cele obținute în testarea în model CFD nu se corelau cu cele din teren. Cei de la Aston Martin au ales să “dea ascultare” datelor generate de calculator. Au schimbat de câteva ori podelele mașinii. Apoi, au ales să riște, pomenindu-se cu o mașină care era și lentă, și dificil de pilotat. Mai mult, una deconectată între cele două punți. Progresele realizate în turul de calificări în partea a doua a sezonului au fost cele mai slabe, cu excepția celor realizate de Alpine.

Reclamă

La sfârșitul acestui sezon, Fallows a plătit factura pentru proiectarea greșită a AMR 24, monopostul folosit anul acesta. Va urma “era Newey”, dar efectele implicării sale se vor vedea cel mai devreme în 2026.

Lawrence și Lance

Aston Martin sunt cei mai buni dintre cei slabi. Oamenii competenți există, baza materială există, bani, oho!, sunt cu prisosință. Problema principală e însă alta și nu pare rezolvabilă. Aston Martin este o echipă construită pentru și în jurul lui Lance Stroll, fiul lui Lawrence Stroll, patronul team-ului. Or, Lance e un pilot rezonabil, dar atât. Nu e nici o calamitate, cum a arătat abandonul din turul de formare din Brazilia. Dar nici un pilot capabil să aducă victoria și în jurul căruia să construiești un proiect. Iar cât timp echipa pare a fi mai degrabă cadoul unui padișah pentru fiul său, succesul nu poate veni natural.

Înapoi la Homepage
Reclamă

Va prinde Dinamo cupele europene, după ieşirea din insolvenţă?
Loading ... Loading ...
Citește și:
Reclamă
17:40

VIDEOLando Norris a câștigat Marele Premiu al Austriei! Verstappen, abandon încă din primul tur

17:13

PSG – Inter Miami LIVE SCORE (19:00). Leo Messi, față în față cu fosta echipă, la Mondialul Cluburilor

16:34

VideoMax Verstappen şi Kimi Antonelli s-au ciocnit şi au abandonat în primul tur al cursei din Austria!

16:11

VideoMaşina lui Carlos Sainz a luat foc înaintea startului cursei Marelui Premiu de Formula 1 al Austriei!

15:42

Trei medalii de aur, două de argint şi una de bronz pentru România la Cupa Mondială

15:12

Anunţ important în Formula 1! Red Bull Ring va găzdui Marele Premiu de Formula 1 al Austriei până în 2041

1 FotoCe cadou de nuntă a putut primi Kira Hagi de la Ion Ţiriac 2 VIDEOLando Norris, pole-position în Marele Premiu al Austriei. Tur perfect pentru pilotul McLaren 3 FotoKira Hagi, nuntă ca în poveşti! Toate detaliile despre eveniment. Sosire la biserică într-o maşină unică 4 FotoKira Hagi, apariţie unică în drum spre altar. Cum a fost surprins şi Gică Hagi. Imaginile unei zile de vis 5 FCSB – Almere 3-2 în primul amical al campioanei. Denis Alibec, gol la revenire 6 David Popovici, aur şi nou record european la 100 m liber, la Europenele U23. Bronz pentru Denis Popescu
Citește și