Închide meniul

Aston Martin sunt cei mai buni dintre cei slabi! Adrian Georgescu, concluzii despre sezonul avut de echipa lui Alonso şi Stroll

Adrian Georgescu Publicat: 23 decembrie 2024, 10:59 / Actualizat: 23 decembrie 2024, 16:00

Comentarii
Aston Martin sunt cei mai buni dintre cei slabi! Adrian Georgescu, concluzii despre sezonul avut de echipa lui Alonso şi Stroll

Fernando Alonso şi Lance Stroll/ Profimedia

Aston Martin sunt cei mai buni dintre cei slabi. În 2023, Aston Martin termina anul pe poziția a cincea în clasamentul constructorilor. Numai 22 de puncte îi separau de formația din poziția a patra, dar la 260 în fața echipei de pe locul al șaselea, Alpine. Aston a înregistrat 8 clasări pe podium, dintre care două locuri secunde, toate pentru Alonso, care a terminat anul pe poziția a patra în topul piloților.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

În 2024, echipa a terminat tot pe poziția a cincea, dar la 374 puncte în spatele Mercedes, echipa de pe locul al patrulea. Și cu doar 29 de puncte în fața următoarei clasate, aceeași Alpine.

Își va depăși vreodată Aston Martin condiția de “the best of the rest”? Va obține curând prima victorie? Va intra în “clubul celor mari”?

Are ași în mânecă, dar mâneca e scurtă

Sintetizând, Aston Martin îl are pe cel mai bun designer – Adrian Newey, pe cel mai bun specialist în motoare – Andy Cowell, omul sub conducerea căruia Mercedes a câștigat tot ce se putea câștiga între 2014 și 2019. Iar aceștia sunt doar doi dintre tehnicienii reputați din F1 care au ales Aston Martin. Mai sunt Enrico Cardile (Chief Technical Officer, fost la Ferrari), Dan Fallows (director tehnic, fost la Red Bull), Bob Bell (Executive Director – Technical, fost la Renault) și mulți alții. În noiembrie, Fallows a fost îndepărtat din postul de director tehnic, lăsându-i locul lui Bell.

Deloc de neglijat e faptul că, după ce au folosit tunelul de vânt al celor de la Mercedes, Aston Martin are unul nou și modern. Mai mult, începând din 2026, l-ar putea avea și pe cel mai bun pilot. Deși Max Verstappen are contract cu Red Bull până la sfârșitul lui 2028, el are și clauze de ieșire care i-ar permite să părăsească echipa dacă nu e mulțumit de mașină. Cealaltă pistă posibilă pentru Max, Mercedes, pare din ce în ce mai îndepărtată.

Reclamă
Reclamă

De ce ar veni Max

Iar Max a avut anul acesta multe motive de nemulțumire legate de materialul de concurs. În plus, din 2026 Honda se va muta de la Red Bull la Aston Martin.

Fostul pilot de F1 Juan Pablo Montoya susține că Max are toate motivele de îngrijorare față de motorul pe care Red Bull îl dezvoltă alături de Ford și care va echipa monoposturile începând din 2026. Ce spune columbianul, în primul rând, este că echipa va pierde unul dintre cele mai bune propulsoare din F1, care va fi înlocuit cu unul nou și netestat în competiții.

Mașina a fost greșită

În plan tehnologic, problemele care au afectat Aston Martin au fost aceleași pe care le-au întâmpinat și celelalte echipe. Datele din tunelul arodinamic și cele obținute în testarea în model CFD nu se corelau cu cele din teren. Cei de la Aston Martin au ales să “dea ascultare” datelor generate de calculator. Au schimbat de câteva ori podelele mașinii. Apoi, au ales să riște, pomenindu-se cu o mașină care era și lentă, și dificil de pilotat. Mai mult, una deconectată între cele două punți. Progresele realizate în turul de calificări în partea a doua a sezonului au fost cele mai slabe, cu excepția celor realizate de Alpine.

Reclamă

La sfârșitul acestui sezon, Fallows a plătit factura pentru proiectarea greșită a AMR 24, monopostul folosit anul acesta. Va urma “era Newey”, dar efectele implicării sale se vor vedea cel mai devreme în 2026.

Lawrence și Lance

Aston Martin sunt cei mai buni dintre cei slabi. Oamenii competenți există, baza materială există, bani, oho!, sunt cu prisosință. Problema principală e însă alta și nu pare rezolvabilă. Aston Martin este o echipă construită pentru și în jurul lui Lance Stroll, fiul lui Lawrence Stroll, patronul team-ului. Or, Lance e un pilot rezonabil, dar atât. Nu e nici o calamitate, cum a arătat abandonul din turul de formare din Brazilia. Dar nici un pilot capabil să aducă victoria și în jurul căruia să construiești un proiect. Iar cât timp echipa pare a fi mai degrabă cadoul unui padișah pentru fiul său, succesul nu poate veni natural.

Înapoi la Homepage
Reclamă

Ce pronostic dai pentru România - Canada?

Vezi rezultatele

Loading ... Loading ...
Citește și:
Reclamă
17:15
Farul – Petrolul, 21:00, LIVE TEXT. Echipa lui Zicu, în căutarea primei victorii după 3 înfrângeri în Liga 1
16:54
Andrei Nicolescu, dat pe spate de transferul lui Adrian Mazilu: “Un moment de referință pentru Dinamo”
16:45
UPDATEUltimele ore de mercato din vara lui 2025! Mutări spectaculoase pe bandă rulantă
16:41
Care e echipa favorită să îl transfere pe Adrian Rus, jucător dorit şi de Gigi Becali
16:35
Ianis Hagi şi-a decis viitorul! Echipa cu care va semna dacă nu apare o ofertă dintr-un campionat de top
16:32
David Popovici, protagonist pe pagina oficială a Jocurilor Olimpice. Campionul român a numit “locul său fericit”
1 VIDEOAlex Musi a fost în tribune la FCSB – Aberdeen 3-0! Gestul pe care l-a făcut Gigi Becali atunci când l-a văzut 2 Dorinel Munteanu, ofertă surpriză din România! Răspunsul a venit pe loc 3 Jucătorul care le-a atras atenția specialiștilor după Dinamo – Hermannstadt: “Începe să-l facă uitat” 4 Dennis Man, protagonist într-o seară “neagră” pentru PSV. De 57 de ani nu s-a mai întâmplat așa ceva 5 Mirel Rădoi, reacţie dură după Botoşani – Universitatea Craiova 1-1: “N-am crezut că mai văd aşa ceva în 2025” 6 Gigi Becali a anunţat un transfer de urgenţă la FCSB, după meciul cu CFR Cluj
Citește și