Închide meniul

Aston Martin, cei mai buni dintre cei slabi! Adrian Georgescu, concluzii despre sezonul avut de echipa lui Alonso şi Stroll

Adrian Georgescu Publicat: 23 decembrie 2024, 10:59 / Actualizat: 23 decembrie 2024, 13:54

Reclamă
Aston Martin, cei mai buni dintre cei slabi! Adrian Georgescu, concluzii despre sezonul avut de echipa lui Alonso şi Stroll

Fernando Alonso şi Lance Stroll/ Profimedia

În 2023, Aston Martin termina anul pe poziția a cincea în clasamentul constructorilor. Numai 22 de puncte îi separau de formația din poziția a patra, dar la 260 în fața echipei de pe locul al șaselea, Alpine. Aston a înregistrat 8 clasări pe podium, dintre care două locuri secunde, toate pentru Alonso, care a terminat anul pe poziția a patra în topul piloților.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

În 2024, echipa a terminat tot pe poziția a cincea, dar la 374 puncte în spatele Mercedes, echipa de pe locul al patrulea. Și cu doar 29 de puncte în fața următoarei clasate, aceeași Alpine.

Își va depăși vreodată Aston Martin condiția de “the best of the rest”? Va obține curând prima victorie? Va intra în “clubul celor mari”?

Are ași în mânecă, dar mâneca e scurtă

Sintetizând, Aston Martin îl are pe cel mai bun designer – Adrian Newey, pe cel mai bun specialist în motoare – Andy Cowell, omul sub conducerea căruia Mercedes a câștigat tot ce se putea câștiga între 2014 și 2019. Iar aceștia sunt doar doi dintre tehnicienii reputați din F1 care au ales Aston Martin. Mai sunt Enrico Cardile (Chief Technical Officer, fost la Ferrari), Dan Fallows (director tehnic, fost la Red Bull), Bob Bell (Executive Director – Technical, fost la Renault) și mulți alții. În noiembrie, Fallows a fost îndepărtat din postul de director tehnic, lăsându-i locul lui Bell.

Deloc de neglijat e faptul că, după ce au folosit tunelul de vânt al celor de la Mercedes, Aston Martin are unul nou și modern. Mai mult, începând din 2026, l-ar putea avea și pe cel mai bun pilot. Deși Max Verstappen are contract cu Red Bull până la sfârșitul lui 2028, el are și clauze de ieșire care i-ar permite să părăsească echipa dacă nu e mulțumit de mașină. Cealaltă pistă posibilă pentru Max, Mercedes, pare din ce în ce mai îndepărtată.

Reclamă
Reclamă

De ce ar veni Max

Iar Max a avut anul acesta multe motive de nemulțumire legate de materialul de concurs. În plus, din 2026 Honda se va muta de la Red Bull la Aston Martin.

Fostul pilot de F1 Juan Pablo Montoya susține că Max are toate motivele de îngrijorare față de motorul pe care Red Bull îl dezvoltă alături de Ford și care va echipa monoposturile începând din 2026. Ce spune columbianul, în primul rând, este că echipa va pierde unul dintre cele mai bune propulsoare din F1, care va fi înlocuit cu unul nou și netestat în competiții.

Mașina a fost greșită

În plan tehnologic, problemele care au afectat Aston Martin au fost aceleași pe care le-au întâmpinat și celelalte echipe. Datele din tunelul arodinamic și cele obținute în testarea în model CFD nu se corelau cu cele din teren. Cei de la Aston Martin au ales să “dea ascultare” datelor generate de calculator. Apoi, au ales să riște, pomenindu-se cu o mașină care era și lentă, și dificil de pilotat, deconectată între cele două punți. Progresele realizate în turul de calificări în partea a doua a sezonului au fost cele mai slabe, cu excepția celor realizate de Alpine. La sfârșitul acestui sezon, Fallows a plătit factura pentru proiectarea greșită a AMR 24, monopostul folosit anul acesta. Va urma era Newey, dar efectele se vor vedea cel mai devreme în 2026.

Reclamă

Lawrence și Lance

Oamenii competenți există, baza materială există, bani, oho!, sunt cu prisosință. Problema principală e însă alta și nu pare rezolvabilă. Aston Martin este o echipă construită pentru și în jurul lui Lance Stroll, fiul lui Lawrence Stroll, patronul team-ului. Or, Lance e un pilot rezonabil, dar atât. Nu e nici o calamitate, cum a arătat abandonul din turul de formare din Brazilia, dar nici un pilot capabil să aducă victoria, în jurul căruia să construiești un proiect. Iar cât timp echipa pare a fi mai degrabă cadoul unui padișah pentru fiul său, succesul nu poate veni natural.

Înapoi la Homepage
Reclamă
Recomandări

Prinde Rapid play-off-ul în acest sezon?

Loading ... Loading ...
Citește și:
14:53

„Jucăm cu spectatori?” FRF, anunţ oficial înainte de primul meci al României din preliminariile World Cup 2026

14:48

Max Verstappen, cel mai bun pilot al anului 2024. Colegii săi de pe grilă au alcătuit topul sezonului trecut

14:10

Anunţ despre viitorul lui Costel Gâlcă la Universitatea Craiova. Ce a spus Mihai Rotaru, la final de 2024

13:49

„Foarte bun în filmele cu indieni!” Cornel Dinu l-a făcut praf pe Aaron Boupendza! Vedeta lui Marius Şumudică, distrusă după derby-ul cu Dinamo

13:27

Poli Iași – FCSB LIVE TEXT(20:00). Cu o victorie, campioana poate egala liderul! Echipele probabile

13:02

„Este un fenomen” Ce se va întâmpla la Ferrari din 2025. Avertismente în legătură cu venirea lui Lewis Hamilton

1 Florentin Pera a ajuns de urgenţă la spital! Selecţionerul nu va fi pe bancă la meciul echipei sale 2 Lukas Zima a refuzat să stea în poartă în Petrolul – Slobozia. Motivul invocat de jucătorul achiziţionat deja de FCSB 3 FotoMotivul incredibil pentru care Bernadette Szocs poartă hainele de maximum două ori: „Nu mă veţi vedea cu acelaşi lucru de trei ori” 4 Marius Şumudică ar fi sărit la bătaie cu un oficial al Rapidului. Ce s-a întâmplat în vestiar 5 „Ruşinos! Nu mai răspund!” Dorinel Munteanu a făcut o criză de nervi şi anunţă dezastrul la Oţelul. Acuzaţii grave 6 Mehmet Topal şi-a dat demisia de la Petrolul! Motivul deciziei antrenorului
Citește și