Un Monaco fără ziduri. Hungaroring-ul e comparat cu o pistă de karting, pentru lipsa liniilor drepte lungi, cu excepția celei de start-sosire, lungă de peste 900 de metri. Sunt multe viraje de viteză mică și medie. Există, de asemenea, și câteva viraje rapide. Aici este preferat un nivel ridicat de încărcare aerodinamică. În general, este un circuit pe care anvelopele din spate se uzează mai repede și unde tracțiunea e foarte importantă. Pirelli va aduce aici specificațiile C3 (hard), C4 (medium) și C5 (soft).
Un circuit dificil
Primul viraj e cel în care, în 1986, Nelson Piquet a reușit una dintre cele mai frumoase depășiri all-time din Formula 1, în fața lui Senna. Virajul a fost modificat în 2003, pentru favorizarea depășirilor. Împreună cu virajul al doilea, reprezintă singura zonă în care se poate, cât de cât, depăși. În rest, este un circuit care pune la încercare capacitățile piloților, chiar și rezistența fizică, dar nu e unul spectaculos. Aici s-au înregistrat însă multe rezultate-surpriză, printre care și primele victorii din carieră pentru Damon Hill, Alonso, Button, Kovalainen, Ocon și Piastri.
Dacă tot am adus vorba despre victoria lui Piastri de anul trecut, să observăm că, la numai un an de la acest prim triumf în F1, australianul e acum lider al clasamentului. Piastri are 16 puncte în fața colegului Norris. În 2024, Norris a fost chemat la standuri primul, deși era în urma lui Piastri, pentru a se apăra de un undercut al lui Hamilton, aflat pe poziția a treia. Englezul conducea cursa, dar i s-a cerut de la standuri să-l lase înainte pe Piastri, pentru restabilirea ordinii de drept. Norris s-a conformat, dar după 15 tururi, timp în care inginerul său de cursă, Will Joseph, a folosit tot arsenalul de persuasiune pentru a-l determina.
Cine poate pune McLaren sub presiune?
McLaren este, clar, marea favorită, dominând clasamentele. Upgrade-urile făcute în ultimul timp au funcționat. Monopostul MCL39 domină întrecerea într-un mod mai clar decât a făcut-o, anul trecut, MCL38.
Ferrari pare singura echipă capabilă să ofere, cât de cât, o replică. La Spa au obținut locul al treilea, prin Leclerc, iar Hamilton a făcut o cursă de recuperare foarte bună. Să ne reamintim că Lewis domină autoritar topul învingătorilor de la Hungaroring. Englezul a obținut, de-a lungul anilor, opt victorii pe circuitul maghiar și s-a clasat de nouă ori în pole-position. El deține și recordul pe tur, cu un timp de 1:16.627 realizat în 2020.
Pe pista maghiară, toate echipele vor tinde să deplaseze echilibrul mașinilor spre spate. Aici, mai mult decât la Spa, vom vedea adevărata contribuție a noii suspensii, susțin cei de la Funoanalisitecnica. Obiectivele sunt două: un control mai bun al înălțimii de rulare și o fereastră de operare mai largă.
Mercedes a căzut
Mercedes vine după cel mai slab rezultat din acest sezon, înregistrat la Spa. În Belgia, Russell a terminat pe locul cinci, iar Antonelli pe 16. După victoria lui Russell din Canada, englezul n-a urcat mai sus de poziția a cincea în nicio cursă. În același timp, Antonelli nu a continuat evoluțiile bune de la începutul sezonului. Directorul tehnic James Allison i-a luat însă apărarea tânărului pilot, spunând că echipa poartă mai degrabă vina pentru această scădere în randament. Partea cea mai proastă e că la Spa a fost vreme rece, condiții care de obicei îi favorizau pe cei de la Mercedes. Este posibil ca folosirea unei aripi frontale noi în Belgia să fi fost un experiment nereușit. Team-ul din Brackley va continua totuși să încerce să îmbunătățească aerodinamica unui monopost proiectat din start cu unele probleme.
Red Bull rămâne în joc
Și Red Bull va continua să introducă upgrade-uri, după ce unele îmbunătățiri au fost făcute în Belgia. Principala problemă este echilibrul lui RB21, care nu-l mulțumește pe Max Verstappen. Anul trecut monoposturile Red Bull au manifestat subvirare la Hungaroring. Fereastra de funcționare a mașinii a fost totuși extinsă. În ceea ce privește anvelopele, Red Bull ar putea avea un avantaj. Aici, la Budapesta, problema este menținerea temperaturilor sub control, chiar și într-un singur tur. La fiecare viraj, există o variație semnificativă de temperatură, care trebuie controlată cât mai mult posibil.

- Charles Leclerc poate scrie istorie pentru Ferrari în Azerbaidjan. Recordul lui Michael Schumacher, în pericol
- Grand Prix, ediţia 26: Antal Putinică şi Cătălin Ghigea au prefaţat Marele Premiu al Azerbaidjanului
- Scena testului suprem. Analiza lui Adrian Georgescu înainte de Marele Premiu al Azerbaidjanului
- Formula 1 a anunţat unde vor avea loc cursele de sprint din 2026. Calendarul complet
- Programul complet al Marelui Premiu al Azerbaidjanului. Cursa e duminică (13:45, Antena 1 şi AntenaPLAY)